۱۳۹۲ فروردین ۱۳, سه‌شنبه

جلوگیری از مرخصی آرش سقر به دستور اداره اطلاعات

آرش سقر از اعضای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در مناطق سنی نشین در حالی چهارمین نوروز خود را در زندان سپری می کند، که تاکنون هیچ مقام قضایی حاضر به پاسخ به این سوال نشده است که چرا وزارت اطلاعات برخلاف قانون نوشته شده با مرخصی وی مخالفت می کند؟

به گزارش جرس، در روزهای پایانی سال ۹۱ در حالیکه امید می رفت نام این عضو ستاد میرحسین موسوی نیز در بین اندک زندانیان سیاسی باشد که به مرخصی چند روزه آمده اند، اما نهایتا به وکیل این زندانی گفته شده است که اطلاعات با مرخصی او “مخالفت” می کند.

این در حالی است که همسر وی از بیماری رنج می برد و در این سه سال و نیم به همراه کودک خردسال خود مشکلات زیادی را تحمل کرده است. مقامات قضایی از پرونده پزشکی و بیماری سخت همسر آرش سقر اطلاع دارند و می دانند در این روزهای سخت وجود آرش سقر در کنارش می تواند او را در مبارزه با بیماری اش یاری دهد. اما به گفته یک مقام قضایی قدرت در دست وزارت اطلاعات است و باید به آنها استعلام شود، درغیر اینصورت اختیاری در اجرای قانون ندارند.

آخرین ملاقات خانواده مربوط به هفته قبل از عید بوده است و حتی در هنگام سال تحویل این زندانی سیاسی بدلیل ممنوع التلفن بودن نتوانسته است با فرزند کوچک خود چند دقیقه ای صحبت کند.

آرش سقر از اول آذر ماه هشتاد و هشت بدون حق مرخصی و دسترسی به تلفن و ملاقات حضوری در زندان بسر می برد. این فعال سیاسی ترکمن ابتدا بدون هیچ مدرکی به جاسوسی برای ترکمنستان متهم و بعد از آن تبرئه و از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، به هشت سال حبس تعزیزی و محرومیت پنج ساله از همه فعالیت های مطبوعاتی و سیاسی محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به پنج سال کاهش داده شد. او در طی سالهای حبس خود بدلیل حساسیت خاص وزارت اطلاعات بر روی او از کلیه حقوق یک زندانی سیاسی محروم بوده است

هیچ نظری موجود نیست: