۱۳۹۲ فروردین ۱۴, چهارشنبه

وضعیت وخیم مهدی خزعلی در 93 امین روز اعتصاب غذا

مهدی خزعلی در نود و سومین روز از اعتصاب غذای خود در حالی که در شرایط جسمی نامساعدی بود به بهداری زندان اوین منتقل شده است.

به گزارش ندای سبز آزادی این زندانی سیاسی که پیشتر هم بارها اعلام کرده بود تا شهادت بر سر آرمان های خود ایستاده است، طی روزهای اخیر در شرایط جسمی نامساعدی به سر برده بطوری که فشار خون او به ۵٫۵ رسیده است.

مهدی خزعلی که از نهم آبان ماه در زندان بسر می برد و به رغم داشتن حکم آزادی به قید وثیقه همچنان در بند ۲۰۹ اطلاعات اوین نگهداری می شود پس از بیش از سه ماه اعتصاب غذا با کاهش شدید فشار خون و ضربان قلب رو به رو شد و به بهداری اوین منتقل شده است.

پیش از این فرزند این زندانی سیاسی گفته بود که پدرش توان راه رفتن هم ندارد و بیش از سی کیلو کاهش وزن داشته است.

محمد صالح خزعلی، با اشاره به وخامت وضعیت جسمانی پدرش به شبکه ی “من و تو” گفت که روز گذشته پدرش در تماس تلفنی ضمن تاکید بر کاهش شدید فشار خون خود گفت که یک دزد دریائی اهل سومالی را به عنوان هم سلولی در کنار او قرار داده اند.

به گفته خزعلی همه قاضی هایی که پرونده‌های اتهامی را بررسی کردند معتقدند که او باید آزاد شود، اما وزارت اطلاعات طی‌ نامه‌ای حکم به ادامه بازداشت مهدی خزعلی برای تحقیقات بیشتر داده و این در حالی‌ است که در دو ماه گذشته هیچ ماموری از این وزارت خانه با مهدی خزعلی در زندان به بهانه تحقیق ملاقات نداشته است.

فرزند خزعلی می‌‌گوید که می‌‌خواهند پدرش را تا پایان زمان ثبت نام نامزد‌های ریاست جمهوری امسال در زندان نگه دارند، اما این موضوع با توجه به ادامه اعتصاب غذای پدرش، برای سلامتی‌ این زندانی سیاسی خطرناک است.

محمد صالح خزعلی در پایان صحبت‌های خود گفت که روز گذشته پدر بزرگش، آیت الله خزعلی، در دیدار با او این سوال را مطرح کرد که آیا برانداز است که با رسانه‌‌های فارسی زبان خارج از کشور مصاحبه می‌‌کند؟

فرزند مهدی خزعلی در پاسخ گفته است که حاضر است در رابطه با وضعیت سلامتی‌ پدرش با هر رسانه‌‌ای حتی داخلی صحبت کند، اما آنها حاضر به انتشار اینگونه اخبار نیستند ضمن اینکه از نظر او مصاحبه کردن، نشانه‌ براندازی نیست.

فرزند این زندانی سیاسی معتقد است اینگونه اخبار را ماموران وزارت اطلاعات به پدربزرگش منتقل می‌‌کنند تا او پیگیر آزادی فرزندش به این بهانه که او مخالف جمهوری اسلامی است، نباشد

هیچ نظری موجود نیست: