۱۳۹۲ فروردین ۱۹, دوشنبه

ولایتی : با نظر رهبری کاندیدای نهایی ائتلاف سه گانه را معرفی میکنیم!

هر چند رهبری تاکید کرده بود که یک رای بیشتر ندارد و این رای هم مخفی است اما مشاور رهبری در امور بین الملل می گوید: نفر نهایی کاندید ائتلاف پیشرفت با توجه به دیدگاه رهبری و با تشخیص ۳ نفر اعضای این ائتلاف مشخص می‌شود.

آیت الله خامنه ای در سخنان نوروزی خود گفته است که رهبری در انتخابات یک رای بیشتر ندارد و کسی هم از این رای اطلاع نخواهد داشت. وی همچنین تصریح کرد: هرگونه سخن یا اظهار نظر ی مبنی بر اینکه رهبری به فرد خاصی نظر دارد ، نادرست است.

به رغم این اظهار نظر به نوشته خبرگزاری ها، علی اکبر ولایتی که علاوه بر مشاورت رهبری، یکی از اعضای ائتلاف سه گانه برای انتخابات ریاست جمهوری است گفته است که این ائتلاف، نامزد نهایی خود را با توجه به نظر خامنه ای،‌ معرفی خواهد کرد.

در همین حال نوری همدانی مدعی شده که برای ریاست جمهوری باید فردی به صحنه بیاید که «از نظر سیاست خارجی» در حد قوی باشد!

وی گفته است که رییس جمهور آینده باید واجد شرایط و ویژگی های باشد که رهبری به آن اشاره و تاکید کرده است.

علی‌اکبر ولایتی در نشست مطبوعاتی نامزدهای دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری گفت: ائتلاف پیشرفت تا پایان به تعهدات خود باقی هستند و قرار است تیم‌های همکار مختلف در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی معرفی کنیم تا مردم بدانند قرار است به یک تیم قوی شناخته شده رای بدهند.

وی مدعی شده است که کشور در تک سلیقه‌ای اداره شدن پیشرفتی ندارد و باید به صورت جمعی کشور را اداره کنیم.

وی با بیان اینکه ائتلاف سه‌گانه قدرتمندترین دولت پس از انقلاب را تشکیل می‌دهد، گفت: ائتلاف ما برای پیشرفت است و افرادی می‌توانند عضو این ائتلاف باشند که به لحاظ مبنایی اصولگرا بوده و رأی‌های خاص خود را داشته باشند.

ولایتی ادامه داد: البته اصولگرایی مارک اختصاصی نیست که نام انحصاری برای گروه خاصی باشد بلکه شخصی که به مبانی نظام و ولایت فقیه معتقد است به عنوان اصولگرا نام برده می‌شود.

مشاوررهبری در امور بین‌الملل در پاسخ به اینکه آیا افرادی مثل خاتمی نیز می‌توانند در انتخابات شرکت کنند یا خیر، گفت: همه ملت ایران می‌توانند در انتخابات رأی بدهند اما اینکه چه کسی صلاحیت کاندید شدن را دارد باید بر اساس معیارهای شورای نگهبان باشد و ما که شورای نگهبان نیستیم نمی‌توانیم در مورد این مسئله صحبت کنیم

هیچ نظری موجود نیست: