۱۳۹۲ فروردین ۲۶, دوشنبه

تاجزاده از زندان اوین:امیدوارم سال حماسه سیاسی به رسوایی سیاسی منجر نشود!

تاجزاده در جدیدترین پیامش از زندان اوین، در ارتباط با نام گذاری سال جدید نوشته است: سال گذشته را که رهبری تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام داده بود، در عمل تبدیل شد به سال ورود پورشه و فروش کلیه. امیدوارم امسال که حماسه سیاسی و اقتصادی نام گرفته، به رسوایی سیاسی و اقتصادی کشیده نشود.”

به گزارش نوروز، این زندانی سیاسی با اشاره به امتخابات ریاست جمهوری پیش رو شخص آیت الله خامنه ای را به عنوان مسئول مستقیم برگزاری انتخابات در ایران معرفی کرده و آورده است: تنها کسی که می تواند فضای انتخابات را باز و آزاد کند رهبری است و متأسفانه بقیه کاره ای نیستند. من این را به عنوان کسی می گویم که مسئول برگزاری سه انتخابات سراسری و ملی در کشور بوده ام. بنابراین مسئولیت انتخابات ۲۴ خرداد با شخص آیة الله خامنه ای است.

عضو ارشد جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین در بخش دیگری از پیام خود آورده است: “امیدواریم پیش از این که دیر شود رهبری در سیاست های کلان نظام و بویژه در زمینه تأمین حقوق و آزادی های اساسی مردم تجدیدنظر لازم را به عمل آورد تا شاید انشاء الله از این وضع فلاکت بار اقتصادی – و اجتماعی و اخلاقی خارج شویم.”

متن کامل این پیام در پی می آید:

· سال گذشته را که رهبری تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام داده بود، در عمل تبدیل شد به سال ورود پورشه و فروش کلیه. امیدوارم امسال که حماسه سیاسی و اقتصادی نام گرفته، به رسوایی سیاسی و اقتصادی کشیده نشود. البته ایشان در سخنرانی نوروزی خود حرفهای دیگری هم زدند که امیدوارم این مطالب صرفاً برای جبران خطاهای گذشته در حد حرف و برای رفع مسئولیت از خود در انتخابات آینده نباشد و بلکه استراتژی ایشان در انتخابات آینده حضور ملت باشد و طی روزهای آینده معلوم می شود که ایشان چقدر به ملت اعتماد دارد و چقدر حاضر است انتخابات آزاد را به رسمیت بشناسد.

· در خصوص انتخابات پیش رو هم معتقدم در شرایط کنونی تنها کسی که می تواند فضای انتخابات را باز و آزاد کند رهبری است و متأسفانه بقیه کاره ای نیستند. من این را به عنوان کسی می گویم که مسئول برگزاری سه انتخابات سراسری و ملی در کشور بوده ام. بنابراین مسئولیت انتخابات ۲۴ خرداد با شخص آیة الله خامنه ای است. در روزنامه ها خواندم که برای نخستین بار قانون گزاران آمریکایی درصدد اعمال تحریم های جدید به دلیل عدم برگزاری انتخابات آزاد در ایران و عدم آزادی زندانیان سیاسی و عدم رعایت حقوق زنان هستند. من به رهبری هشدار می دهم در صورتی که انتخابات آزاد برگزار نشود و بهانه های فوق از آمریکایی ها گرفته نشود، همه خواهند گفت که رهبری در زمینه تحریم های جدید نقش داشته و مسئولیت فشار ناشی از آن به خصوص به قشرهای آسیب پذیر بر عهده رهبری است. درست است که آمریکایی ها دنبال بهانه اند اما این بهانه ها آن جایی که مشروع و قانونی است، وظیفه حکومت ایران است که آن ها را بلاموضوع کند. بنابراین یک بار دیگر اعلام می کنم که چه رهبری مایل باشد یا نباشد، دیر یا زود شاهد برپایی انتخابات آزاد در ایران خواهیم بود. امیدوارم که آزادی انتخابات پیش از تحریم های جدید و فشارهای خارجی تضمین شود.

· این روزها با توجه به صد روزه شدن اعتصاب غذای دکتر مهدی خزعلی معتقدم برخوردهای صورت گرفته با ایشان باید همانند دیگر رفتارهای غیرقانونی و غیرانسانی محکوم شود.

از ابتدای اصلاحات تاکنون سعی کرده ایم که دو مسئله را از هم جدا کنیم. یکی دیدگاه های فکری و سیاسی افراد و دیگر حقوق شهروندان. ما به عنوان یک نیروی سیاسی، طبیعی است که برنامه ها و سیاست های اقتصادی – اجتماعی – فرهنگی و بین المللی خود را داشته باشیم و مانند همه گروه های سیاسی در همه کشورهای دموکراتیک با سایر نیروهای سیاسی، اختلاف مشی و نظر داشته باشیم و در این زمینه با آن ها رقابت کنیم. اما چه در داخل و چه در خارج کشور. چه بیرون چه در درون زندان از حقوق شهروندان به طور مطلق دفاع می کنیم. بنابراین هرکس با هر دیدگاهی اگر در دادگاه فرمایشی یا نمایشی محکوم شود، از نظر ما این کار غیرقانونی و همه رفتارهای غیرانسانی باید صریحاً محکوم شود. و زندانیان سیاسی هم اگر در درون زندان از حقوق مسلم و ابتدایی شان محروم شوند فارغ از دیدگاه فکری – سیاسی و حتی اعتقادات و دین و مذهب آنان، آن را محکوم می کنیم. بنابراین با همه کسانی که به ایشان ظلم شده و می شود، ابراز هم بستگی و هم دردی می کنیم و امیدواریم پیش از این که دیر شود رهبری در سیاست های کلان نظام و بویژه در زمینه تأمین حقوق و آزادی های اساسی مردم تجدیدنظر لازم را به عمل آورد تا شاید انشاء الله از این وضع فلاکت بار اقتصادی – و اجتماعی و اخلاقی خارج شویم.

· عدم انتشار سه نشریه مهرنامه، آسمان و تجربه فرصت خوبی است تا احمدی نژاد که این روزها ژست اجرای قانون را گرفته نشان دهد تا چه اندازه به اجرای قانون مقید است. به نظرم باید از احمدی نژاد خواست تا از وزیر اطلاعات سؤال کند که بر چه مبنایی مانع نشر این سه نشریه شده است. و به واقع اگر رئیس دولت توان جلوگیری از این اقدامات غیرقانونی را ندارد لااقل در این زمینه موضع گیری کند تا معلوم شود این وزارت خانه تحت فرمان وی عمل نمی کند. این امر در خصوص وزارت علوم و برخوردهای صورت گرفته در دانشگاهها نیز صادق است و ایشان اگر به واقع می خواهد که فضای دانشگاه ها امنیتی نباشد، باید رسماً و علناً از پادگانی شدن دانشگاه ها جلوگیری کرده و به این امر اعتراض کند

هیچ نظری موجود نیست: