۱۳۹۲ فروردین ۱۳, سه‌شنبه

مردم صاحب این انقلابند/سید محمد خاتمی

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران شهرستان اردکان گفت: در آغاز پیروزی انقلاب آشفتگی در وضع مملکت، که متاثر از انقلاب بود، وجود داشت، ارتش زمان شاه به هم خورده بود؛ البته بدنه ارتش بدنه خوب و علاقه‌مند به ایران و ارزش‌های مردم بود، ولی در راس و سازمانش مقابله با ایران و ایرانی هدف بود. آن ارتش به هم خورده بود، تازه به فکر افتاده بودند که نیروی نظامی منسجم یعنی سپاه پاسداران تاسیس بشود که آن هم اول کارش بود، هم تجربه و امکانات کم بود و خیلی نیاز به زمان داشتیم که هم ارتش و هم سپاه‌مان جایگاه خودشان را پیدا کنند، هم آشفتگی‌های مملکت که بعد از پیروزی انقلاب بوجود آمده بود سرو سامانی پیدا کند که جنگ تحمیلی آغاز شد. جنگی که واقعا اختلاف ایران و عراق بر سر مرز نبود بلکه نتیجه بلند پروازی‌های صدام و سوء استفاده کسانیکه از انقلاب ضربه خورده بودند، برای نابودی انقلاب اسلامی بود.

به گزارش رسیده به کلمه، رییس جمهور سایق کشورمان در ادامه افزود: به یاد دارید که صدام می‌گفت می‌خواسته سه روز بعد از حمله به ایران، در خوزستان باشد و بعد از چند هفته به تهران بیاید و کار را تمام کند. ما یک چیز داشتیم و آن ایمان جوانانمان بود و واقعا حضرت امام سبب تحول در جان مردم و بخصوص جوانان شده بود. یعنی جوانانِ آن روز دفعتا با نفَس امام تغییر پیدا کردند، بچه‌های مومن، مقاوم و نوعا از طبقات متوسط و پایین.

سیدمحمد خاتمی گفت: یکی ایمان جوانان و مردم و دیگری رهبری امام و علاقه و رابطه‌ای که بین آن‌ها و امام ایجاد شده بود و آن وقت همین ایمان و رهبری سبب شد که مردم ما با دستان خالی بعد از مدتی تمام معادله را عوض کنند. لحظه به لحظه ایران با اینکه شهدای زیادی داد ولی پایدار‌تر شد و صدام و پشتیبانان او در وضعیت سختی قرار گرفتند و بالاخره بعد از هشت سال مقاومت، عراق عقب نشست و هیچ گونه امتیازی به دست نیاورد و ما این را مدیون و مرهون مقاومت و خون جوانان عزیزمان هستیم و ایستادگی عزیزانی که جانباز شدند یا ایثارگرانی که در آنجا بودند واقعا پایمردی مردم و ایمان امام بود که ما توانستیم موفق شویم.

وی با بیان اینکه، شما وقتی فرزندانتان را از دست دادید از یاد نبردید که ایرانتان از لطمه و آسیب مصون ماند، گفت: انقلابتان که به نام اسلام و خدا و برای سربلندی ایران انجام شده بود موفق شد، دشمنان نتوانستند پیروز شوند و بالاخره چیزی که مد نظر بود «جمهوری اسلامی» بود که تاسیس شد.

رییس دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: با توجه به ایمان و اعتقادی که ما داریم که شهید زنده است و نزد خدای خود روزی می‌خورد، بنابراین شما نه تنها چیزی از دست نداده‌اید بلکه بدست آورده‌اید. زنده واقعی شهیدان ما هستند؛ مطمئنا وضع آنان رضایت بخش‌تر و خشنود کننده‌تر از وضعشان در این دنیا است؛ جای ما آنجا خالی است نه اینکه جای آن‌ها اینجا خالی باشد! گرچه دل‌هایمان پر از غصه و غم هست که چرا این عزیزان را از دست داده‌ایم ولی وقتی عمیق‌تر بنگریم می‌بینیم آن‌ها به موقعیت بزرگ تری رسیده‌اند و دشمن هم ناکام شده است.

خاتمی با اشاره به اینکه، آنچه امروز مهم است اینکه خواست آن‌ها که جمهوری اسلامی است، درست باشد، تصریح کرد: یعنی آن طور که شهدا و امام می‌خواستند و در قانون اساسی ما هست، در ذهن جامعه ما بود، کشوری پیشرفته و آزاد؛ کشوری که زیر بار هیچ کس نباشد؛ کشوری که بتواند مشکلات خودش را حل بکند؛ کشوری که در جامعه‌اش عدالت حکم فرما باشد، کشوری که از منابعش بتواند به نفع کل مردم استفاده کند، کشوری که در دنیا آبرو داشته باشد، کشوری که آزادی‌های مشروع در آن وجود داشته باشد؛ کشوری که تعیین کننده در آن خود مردم باشند که صاحب این انقلابند ادامه راه شهدا این است که بر ارزش های انقلاب و آنچه مد نظر شهدا بود پافشاری کنیم و نگذاریم از این مسائل سوء استفاده شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: خداوند به همه شما طول عمر و عزت دهد، انشاالله شهیدانتان درجاتشان عالی است متعالی بفرماید، جانبازان ما را شفا دهد و رزمندگان و ایثارگران را توفیق بدهد و دل دریای خانواده‌های شهدا مورد عنایت ویژه حضرت باریتعالی قرار بگیرد ودست رحمت و عنایت حضرت باریتعالی و حضرت ولیعصر (عج) بر این قلب‌ها کشیده شود و همچنان که تا به حال محکم و استوار بوده‌اید انشاالله محکم و استوار خواهید بود

هیچ نظری موجود نیست: