۱۳۹۲ تیر ۹, یکشنبه

یادداشت محمد نوری زاد پیرامون آیت الله های تریاکی و رهبری

محمد نوری‌زاد با انتقاد از «آیت‌الله‌های تریاکی» از رهبر جمهوری اسلامی خواست تا برای جمع شدن بساط مسؤولان تریاکی، آزمایش اعتیاد بدهد. وی همچنین به تریاکی بودن «حسین شریعتمداری، یکی از برادران لاریجانی، و یکی از مراجع عظام» اشاره کرد.



یادداشت محمد نوری‌زاد، روزنامه‌نگار و مستندساز که در سایت وی منتشر شده، به این شرح است: «من بر این باورم که مصرف بیش از اندازه مواد مخدر در ایران، و این که چرا سوداگرانِ تهیه و تولید و ترانزیت و توزیعِ این مواد از امنیت وافری برخوردارند، تنها به این خاطراست که بخش وسیعی از مسئولان و مردان صاحب‌نام ما خودشان آلوده و معتادند.»

نوری‌زاد می‌افزاید: «در جهانِ فهم، شدیداً با مسئولان معتاد برخورد اداری و قضایی می‌شود. حداقل این که از کار برکنارشان می‌کنند و امتیازات شهروندی‌شان را تقلیل می‌دهند. چرا که یک مسئول معتاد، هماره بیشترین انگیزه را برای خطاکاری‌های جوربجور می‌پرورد و رفته‌رفته حوزه عملِ بیمارگونه خود را نیز می‌گسترد.»

این منتقد آیت‌الله خامنه‌ای می‌نویسد: «ما معمولاً جوری تربیت شده‌ایم که به یک رهگذر معتاد، به چشم فردی معلق و بلاتکلیف و بی‌شخصیت بنگریم و او را از گردونه اعتبار و اعتنا به دور اندازیم اما در نقطه مقابل به یک آیت‌الله تریاکی، به چشم شخصیتی بنگریم که همچنان عالم و اندیشمند است و مایه مباهات. و یعنی اگر تریاک، به روان و شخصیتِ آن رهگذرِ بی‌نشان تیغ می‌کشد، به یک روحانی و یک مسئول اسلامی وجاهت می‌افشاند. شاید روی سخن و پیشنهاد عملیِ من در این نوشته با شخص رهبر باشد. چرا که مگر جناب ایشان بتوانند حریف این رویه نامبارک شوند و بساط مسئولان و مسئولیت‌های آلوده به اعتیاد را ریشه‌کن فرمایند. پیشنهاد من بسیار ساده است. این که: جناب رهبر دستور فرمایند همین فردا همه مسئولان و کارکنان و قاضیان و نمایندگان و روحانیان و مراجع تقلید و صاحبان رسانه‌ها و خلاصه همه کسانی که به نوعی با مردم مراوده اسلامی و حکومتی و دولتی دارند، مورد آزمایش قرار گیرند تا مبرّا بودن آنان از هر گونه اعتیاد محرز شود.»

نوری‌زاد در ادامه می‌گوید: «چه خوب می‌شود که بخشنامه‌ای از زبان رهبر منتشر شود و همگان را به این ضرورتِ اجتناب‌ناپذیر تحکم فرمایند. انشای این بخشنامه حتی می‌تواند اینگونه باشد: بر همه کارکنان دولت ومسئولان و شخصیت‌های کشوری و لشگری و روحانی و غیرروحانی و نمایندگان مجلس و قضات دستگاه قضایی وهمه وهمه واجب است که برگه آزمایشِ خود را – مبنی بر عدم اعتیاد – به دستگاه مربوطه خود تحویل دهند. ما نیز خودمان به همراه آقایان محمد نوری‌زاد، حسین شریعتمداری، یکی از برادران لاریجانی، و یکی از مراجع عظام برای اطمینان مردم از صحت و سلامت کسانی که در اطراف رهبر مجتمع‌اند، به یکی از مراکز تشخیص اعتیاد مراجعه و نتیجه آزمایش خود را برای آگاهی مردم درمعرض دید رسانه‌های داخلی و خارجی قرار می‌دهیم وهرگز نیز اجازه نمی‌دهیم در این حرکت ملی کوچکترین تقلبی صورت پذیرد.»

هیچ نظری موجود نیست: