۱۳۹۲ خرداد ۲۲, چهارشنبه

افشاگری محسن غرویان

محسن غرویان، از شاگردان سابق مصباح یزدی که پیش از این از استاد خود خواسته بود اشتباهی که در مورد احمدی نژاد کرده را تکرار نکند، گفته است: دولت آقای احمدی نژاد را از این جهت، محصول حمایت های آیت الله مصباح یزدی است.

غرویان که با ماهنامه نسیم بیداری گفت و گو می کرد، تصریح کرد: کسانی وجود دارند که تحلیل شان این است که آیت الله مصباح یزدی شخصیتی هستند که بر اساس شناخت علمی و فرهنگی و شناخت نسبت به افکار، آقای احمدی نژاد را تأیید کردند، بنابراین تأییدات ایشان بر اساس شناخت هایی است که ایشان از افکار و اندیشه های آقای احمدی نژاد داشتند؛ بنابراین می توانیم دولت آقای احمدی نژاد را از این جهت، محصول حمایت های آیت الله مصباح یزدی بدانیم.

در اولین سال از دولت احمدی نژاد برخلاف دولت های پیشین بودجه موسسه وابسته به مصباح یزدی به سه و نیم میلیارد تومان افزایش یافت. بودجه این موسسه پیش از این تنها ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به سابقه مصباح یزدی گفت: مصباح یزدی، مثل مقام معظم رهبری یا مثل شهید بهشتی و آیت الله هاشمی رفسنجانی، وارد متن کارهای نظام و انقلاب نشدند و بیشتر به همان کارهای حوزوی و علمی پرداختند، اما کم کم، به خصوص از سال ۸۴ به بعد، ایشان وارد این بحث های سیاسی شدند و حمایت های خیلی شدید و افراطی از آقای احمدی نژاد داشتند که می توان این دولت ۸ ساله را منصوب به جریان آیت الله مصباح یزدی دانست.

غرویان گفت: امروزه شخصیت آیت الله مصباح یزدی بیشتر از آن که یک شخصیت علمی باشد، یک شخصیت سیاسی شده، چرا که آن حرکت علمی ایشان و جریان پیرامونی ایشان رنگ باخته و تحت الشعاع حرکت سیاسی قرار گرفته است.

شاگرد سابق مصباح با اشاره به دیدگاه های استاد خود در عدم توجه به رای مردم گفت: خیلی تأکید روی سنت و نیز روی بی اعتنایی به رأی مردم و نظر مردم و این جور چیزها؛ می توان گفت این ها شباهت است.

پیش از این، محسن غرویان با اشاره به نامه جمعی از طلاب قم به مصباح یزدی و در خواست آنها از وی برای دخالت نکردن در مسائل سیاسی به دلیل نداشتن درک درست از مسائل سیاسی گفته بود: آیت الله مصباح یزدی شان علمی بالایی دارند، ایشان استاد ما هستند و به جهت بعد علمی و استفاده‌ای که از ایشان کردیم، بنده برای ایشان احترام قائلم. اما در مورد مشی سیاسی و ورد به حوزه سیاست معتقدم ایشان و بزرگانی همانند وی بهتر است در مسئله انتخابات به طور جزئی وارد نشوند و از بردن نام افراد و حمایت از اشخاص و ترغیب مردم برای رای دادن به یک فرد خاص پرهیز کنند،بهتر است یکسری ارشادات کلان و کلی داشته باشند و انتخاب مصداق را به عهده خود مردم بگذارند.

وی در خصوص جدا شدنش از مصباح گفته است: ایشان از نظر علمی، حق استادی به گردن بنده دارند، ولی سر این مسائل افراطی که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اتفاق افتاد، من دیگر نتوانستم در مسائل سیاسی و اجتماعی، با آن ها همکاری داشته باشم و استعفای خودم را نوشتم و استعفای مکتوب من هم آن جا موجود است.

“مسعود شفیعی‌کیا”از نزدیکان به موسسه پژوهشی امام خمینی عامل اصلی اخلال در سخنرانی ۱۵ خرداد ۱۳۸۵ هاشمی رفسنجانی در حرم حضرت معصومه (س) بود. وی بعد از آن هم در جریان اخلال در جلسات مراجع تقلید، از آنجمله بی احترامی به آیت الله جوادی آملی و حمله به بیت آیت الله صانعی نقش داشت.

غرویان به نقش شاگردان مصباح در برهم زدن سخنرانی هاشمی افشا کرد و گفت: چون این ها وارد جریانات سیاسی شدند، مثل جریان بهم زدن سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم حضرت معصومه(س) در ۱۵ خرداد سال ۸۵؛ داستانش مفصل است؛ من در این جور کارها گفتم که نمی توانم با آن ها همکاری کنم و لذا همکاری خودم را با آن جا قطع کردم. یک کارهای خیلی شدید افراطی در آن جا انجام می شد؛ مثلا در زیرزمین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، یک اتاقی بود که اتاق محکمه و اتاق تفتیش عقاید بود و آن جا برخوردهای خیلی غیر اخلاقی با افراد می کردند؛ برخوردها به خاطر مسائل سیاسی و اجتماعی بود که حالا من فعلا بنا ندارم آن ها را خیلی باز کنم و توضیح دهم؛ لذا دیگر از نظر سیاسی و اخلاقی من نتوانستم آن روش های تند و افراطی، و نیز بد اخلاقی های سیاسی و اجتماعی آنان را تحمل کنم، لذا ادامه همکاری ندادم و استعفا کردم.

هیچ نظری موجود نیست: