۱۳۹۲ خرداد ۲۲, چهارشنبه

محسن امین زاده معاون امور خارجه دولت اصلاحات به زندان بازگشت

محسن امین زاده، معاون امورخارجه دولت سیدمحمد خاتمی عصر امروز به همراهان خود در بند ۳۵۰ زندان اوین پیوست.

به گزارش خبرنگار کلمه، محسن امین زاده که دی ماه سال گذشته پس از ده ماه بستری بودن در بیمارستان به دلیل مشکلات قلبی به مرخصی رفته بود، ساعتی پیش و در پی تمدید نشدن مرخصی به زندان اوین بازگشت.

معاون وزیر امور خارجه در دولت سیدمحمد خاتمی، که در حال سپری کردن ۵ سال محکومیت خود در زندان اوین است، از اواخر سال گذشته بدنبال ناراحتی قلبی و علت ناپایداری ضربان قلب و فشارخون در مرکز قلب تهران تحت الحفظ در حال درمان بود.

محسن امین‌زاده در تاریخ ۲۶ خرداد ماه ۱۳۸۸ در جریان بازداشت های گسترده بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ صورت گرفت و به زندان اوین بند دو الف متعلق به حفاظت اطلاعات سپاه منتقل شد و ۴ ماه را در سلول های انفرادی سپری کرد.

میرحسین موسوی در سال ۸۹ گفته بود من میگویم اگر واقعا اسلام و ایران برای ما اهمیت داشت این همه نیروهای نخبه را از نظام نمی رماندیم آیا امروز جای امین زاده باید در زندان باشد یا وزارت خارجه ؟

رییس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان حامی میرحسین موسوی از جمله زندانیانی بود که در دادگاه‌های گروهی بعد از انتخابات ریاست جمهوری که به دادگاه‌های «نمایشی» معروف شد، شرکت داده شد اما در دادگاه سخنی نگفت. نهایتا معاون وزارت خارجه دولت اصلاحات در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاکمه و در تاریخ ۱۹ بهمن ماه ۱۳۸۸ به شش سال حبس تعزیری محکوم شد. اتهام‌های او «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور و همچنین تبلیغ علیه نظام» از طریق مصاحبه با شبکه‌های خارجی عنوان شده است. علی‌رغم اعتراض او و وکیلش و ارائه دفاعیه ۴۰ صفحه‌ای دادگاه تجدیدنظر با یک سال کاهش، حکم قطعی پنج سال زندان را به او ابلاغ کرد.

هیچ نظری موجود نیست: