۱۳۹۲ تیر ۷, جمعه

علی ناظری از فعالان جنبش سبط بازداشت شد

علی ناظری از فعالان جنبش سبز بازداشت شد

دکتر علی ناظری از فعالان جنبش سبز بازداشت و روانه بند ۳۵۰ زندان اوین شد.

به گزارش کلمه، عصر روز چهارشنبه پنجم تیرماه ۱۳۹۲ ماموران اجرای احکام دادستانی تهران به مطب دندانپزشکی دکتر علی ناظری رفته و وی را جهت اجرای حکم به زندان اوین منتقل کردند.

علی ناظری دندانپزشک و از پایه گذاران جامعه سبز مدنی ایران دارای گرایشات ملی و از فعالان جنبش سبز است که در زمینه مسایل محیط زیست و حمایت از فعالین حقوق بشر فعالیت می کرد.

این فعال ۶۲ ساله جنبش سبز درتاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ توسط اداره اطلاعات سپاه بازداشت و مدت ۴۰ روز در سلول های انفرادی بند ۲الف بازداشت بود که با سپردن وثیقه آزاد شد.

این زندانی سیاسی درشعبه ۲۶ دادگاه انقلاب توسط قاضی پیرعباسی محاکمه و به اتهام شرکت در راهپیمایی ها و تجمعات اعتراضی مردم در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ جنبش سبز به ۱۰ سال تبعید در شهرستان زابل و یکسال حبس تعزیری محکوم شد.

مجازات محمد داوری به دلیل اعتراض به حکم

مسئولان زندان اوین دور تازه ای از فشار بر زندانیان را آغاز کرده اند و برای نخستین بار نیز زندانیان را به اتهام غیبت مورد محاکمه قرار داده اند.

به گزارش جرس، در همین رابطه محمد داوری زندانی بند۳۵۰ روز دوشنبه ۲۷ خرداد، پس از اعتراض به رای شعبه ۱۱۷۴ مجتمع قضایی قدوسی تهران با تشدید مجازات مواجه شد و حسن اسدی زیدآبادی، عماد بهاور، حسین نعیمی پور، سید محمد باقری و محسن صادقی نور به یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، داوری به همراه پنج نفر دیگر از زندانیان بند روز دوشنبه به دادگاه ۱۱۷۴ مجتمع قضایی قدوسی تهران احضار شدند و در حالی که منتظر تفهیم اتهام بودند، منشی دادگاه در غیاب قاضی از آنان خواست که حکم صادر شده را امضاء کنند. پس از این که این شش زندانی از پذیرش حکم خودداری کردند، معاونت مجتمع قضایی قدوسی به آنان گفته است: به دلیل این که قاضی در مرخصی به سر می برد و خواسته است که این پرونده سریع مورد بررسی قرار بگیرد حداقل مجازات برای آنان در نظر گرفته شده است و چنانچه از پذیرش آن خودداری کنند، پرونده به شعبه دیگری ارجاع داده خواهد شد و ممکن است مجازات آن ها تشدید شود

هیچ نظری موجود نیست: