۱۳۹۲ تیر ۲۳, یکشنبه

منصوبان رهبری:ورود حسن روحانی به موضوع حصر او را دچار مشکل جدی میکند

در حالی که مطالبه رفع حصر رهبران جنبش سبز در افکار عمومی به صورت جدی مطرح شده است ید‌الله جوانی٬ مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفته که ورود حسن روحانی به موضوع رفع حصر میرحسین موسوی٬ مهدی کروبی و آزادی زندانیان سیاسی می‌تواند وی را دچار «مشکل» کند.

به گزارش دیگربان آقای جوانی روز شنبه (۲۲ تیر) به خبرگزاری «تسنیم» گفته که «طرح مسائلی از قبیل رفع حصر و یا آزادی کسانی که در سال ۸۸ به زندان رفتند، مغایر با شعار اعتدال‌گرایی و قانون‌گرایی است.»

وی افزوده است: «اقتضای قانونی کسانی که مجرم هستند و به خاطر جرمی که مرتکب شده‌اند و در حصر قرار گرفته و محکوم به زندان شده‌اند، این است که که طبق قانون مجازاتشان به پایان برسد.»

اظهارات این مقام سپاه پاسداران در شرایطی مطرح می‌شود که موسوی و کروبی تا کنون در هیچ دادگاهی محاکمه نشده و حصر آن‌ها به دستور علی خامنه‌ای صورت گرفته است.

جوانی درخواست از روحانی برای رفع حصر موسوی٬ کروبی و آزادی زندانیان سیاسی را یک «فرصت‌طلبی» دانسته و گفته مطرح کنندگان این مسئله به دنبال «اهدافی خاص» هستند.

وی در عین حال اضافه کرده که تحقق این درخواست در اختیار رئیس قوه مجریه نیست که «بخواهد به چنین خواسته‌هایی پاسخ بدهد و اقدام کند.»

رئیس پیشین دفتر سیاسی سپاه در بخش دیگری از این گفتگو ادعا کرده تنها «پنج درصد» کسانی که در انتخابات ماه گذشته به روحانی رای دادند٬ مطالبات سیاسی و آزادی دارند.

به گفته وی «افرادی که به روحانی رای دادند عمدتا کسانی هستند که امیدشان این بوده که روحانی بتواند با اعتدال‌گرایی و قانون‌گرایی مشکلات اقتصادی مملکت را حل کند.»

با پیروزی حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری٬ بسیاری از کسانی که به وی رای داده‌اند انتظار دارند در آینده نسبت به رفع حصر موسوی و کروبی تلاش کند.

آن‌ها همچنین خواستار آزادی زندانیان سیاسی و گشایش فضای باز سیاسی هستند که در هشت سال گذشته این فضا به جو امنیتی تبدیل شده است.

هیچ نظری موجود نیست: