۱۳۹۲ مرداد ۵, شنبه

کانادا معترض به ادامه حبس آیت الله حسین کاظمینی

آندره بنت، نماینده رسمی کانادا در امور مذهبی، امروز بیانیه زیر را انتشار داده است:


به گزارش انجمن جهانی‌ پاسداشت از حقوق بشر در ایران، کانادا به شدت ادامه حبس آیت الله العظمی حسین کاظمینی بروجردی، پیشوای روحانی شیعه را توسط رژیم ایران محکوم می‌نماید. بر اساس گزارش‌های رسیده آیت الله بروجردی در طی ۷ سال حبس در زندان اوین تهران مورد شکنجه قرار گرفته است. چرا که وی منتقد سرسخت روند فاجعه بار نقض حقوق بشر توسط رژیم ایران می‌باشد. آیت الله بروجردی در میان تعداد بی‌شمار ایرانیانی قرار دارد که به دلایل سیاسی زندانی شده‌اند.

ما خواهان آن هستیم که تدابیری برای درمان پزشکی فوری آیت الله بروجردی برقرار سازند و او را هر چه سریع‌تر آزاد نمایند. ادامه حبس منتقدینی همچون آیت الله بروجردی که به نکوهش حکومت دیکتاتوری مذهبی آخوندهای واپسگرا و مرتجع می‌پردازند، ثابت می‌کند که حکومت خامنه‌ای در بی‌اعتنایی به آزادی مذهبی و حقوق بشر گستاخ شده است. کانادا رژیم ایران را فرا می‌خواند که به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد و بازداشت و حبس غیر قانونی مخالفین دگراندیش و اعضای جامعه اقلیت‌های مذهبی را متوقف سازد.

کانادا در کنار ایرانیانی که شجاعانه در برابر نقض نگران کننده حقوق بشر بی‌پرده سخن می‌گویند و از آزادی مذهبی دفاع می‌کنند، ایستاده است.

به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، روز سه شنبه ۲۵ تیرماه قدیانی دادستان ویژه روحانیت( سرکوب روحانیون آزادیخواه) شخصا به سلول آقای کاظمینی بروجردی رفته و او را دعوت به سکوت و سازش با رژیم کرده است که با مخالفت آقای بروجردی مواجه شد. قدیانی که نتوانسته بود ایشان را وادار به سازش نماید، طی تهدید خود گفت که “ما هر وقت بخواهیم تو را خواهیم کشت، بدون این که کسی مطلع شود” .

در ادامه اعمال فشارها و شکنجه های روزافزون روحی و جسمی علیه آقای کاظمینی بروجردی، زندانی عقیدتی که نزدیک به ۷ سال از حبس او می گذرد، بار دیگر عوامل رژیم به سراغ این زندانی آزادیخواه رفته و با تهدید وی به قتل، خواستار سکوت ایشان شدند.

یادآوری می شود که دوشنبه هفته گذشته نیز آقای بروجردی ساعت ها تحت شکنجه و فشارهای روحی قرار گرفت تا توبه نامه بنویسد، ولی ایشان تسلیم خواسته حکومت نشده و از انجام این کار خودداری نمودند و اعلام کردند که هرگز تسلیم نخواهند شد.

با گذشت سالیان متمادی از حبس آقای کاظمینی بروجردی که بدون مرخصی درمانی و یا درمان خارج از زندان بوده است و در اثر شدت شکنجه ها و همچنین وضعیت بسیار نامناسب زندان از نظر بهداشتی و سوء تغذیه، ایشان دچار بیماری ها و عوارض متعدد از جمله دیابت، سنگ کلیه، ناراحتی قلبی، ادم ریه، ادم بسیار شدید پاها و زانوها گردیده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به تهدید به قتل این زندانی عقیدتی هشدار می دهد و تهدید قدیانی که در مقام دادستان ویژه قرار دارد را جدی می گیرد ونسبت به حذف فیزیکی این زندانی عقیدتی هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای آزادی فوری و بدون قید و شرط وی و تمامی زندانیان سیاسی در ایران است.

یکشنبه, ۲۳ تیر ، ۱۳۹۲ فعالین حقوق بشر و دمکراسی متن نامه سرگشاده سیّد حسین کاظمینی بروجردی به حجت الاسلام سید حسن روحانی رئیس جمهور را منتشر کردند.

در بخشی از نامه آمده است :” وجود این پیشوای توحیدی در زندان هفت سالۀ ولایت مطلقۀ فقیه، گویای هویّت و حقیقت این نظام مدّعی شریعت است، این جانب به جرم مخالفت با تداخل دیانت در سیاست، جوانی و سلامتی خویش را از دست داده ام و شاهد انهدام خانواده ام می باشم و هم اکنون که این عریضۀ مولمه را می نگارم درآستانۀ مرگ قرار دارم، اینک از شما که در منظر عدالتخواهی و آزادگی قرار دارید می پرسم، آیا تبلیغ مذهب غیردولتی و حمایت از آزادی اندیشه و دفاع از حریّت و جوانمردی جرمی سنگین است که باید سالها در بندهای امنیّتی، تحمل شکنجه کرد؟ و در تحریم دارو و درمان قرار داشت؟ آیا سرکار عالی می توانید با چارچوب حاکم بر این رژیم، اصلاحات کنید؟ آیا سلطنت مادام العمر فقیه، می گذارد، نگاه ترحّم آمیز به ملت مظلوم، داشته باشید؟

آیا ساختار ظالمانۀ ولایت مطلقۀ فقیه، دستهای شما را برای خدمت واقعی به رعیّت بازمی گذارد؟ “.

آیت الله بروجردی با اشاره به شعار کلید روحانی افزوده است :” آن کلیدی را که با خود آورده اید به هر قفلی که می خورد، منطقۀ حفاظت شدۀ ولی امر است و ورود ممنوع آن کاملاً هویداست”.

این مرجع تقلید در بند با اشاره به قدرت گسترده ولی فقیه از روحانی می پرسد :” آیا مردم غارت شدۀ ایران، فراموش می کنند، نظرات ارائه شدۀ تئوریسین های ولائی را که در طی این سی وچهار سال، همواره، جامعه را چراگاه ولایت فقیه، دانسته وآیۀ اَلستُ اَولی بِکُم مِن اَنفُسِکُم را هدیۀ الهی به خمینی و خامنه ای می دیدند، آیا بارها نگفتند که مردم، گله اند و ولیّ امر، چوپان وآیا رؤسای دولتهای گذشته، توانستند، جلوتر از ولایت فقیه، حرکت کنند، که شما بتوانید بکنید؟.”

آیت الله بروجردی در قسمتی از نامه سرگشاده خود نوشته است :” درحکومتی که حرف اوّل و آخر را دیکتاتوری فقیه می زند، جمهوریّت، یک واژۀ جوک و لطیفه است که دستاویز علمای درباری می باشد. چه کسی جرأت می کند اموال خدادادۀ این ملّت را به یغما ببرد، جز آنکه با ارباب عمّامه، هماهنگ است”.

وی در پایان خطاب به روحانی :” من برای شما آرزوی صحت و سلامت دارم تا بتوانید به شعارهای زیبایتان، جامعه عمل بپوشانی

هیچ نظری موجود نیست: