۱۳۹۲ مرداد ۹, چهارشنبه

سرلشگر فیروزآبادی: ولایت فقیه همان "خدای متعال"است!

در ادامه اظهارات مبالغه آمیز منصوبان رهبر جمهوری اسلامی درباره او و جایگاهش، پس از اینکه وی را محور حقانیت، جایگزین ائمه شیعه و پیامبر اسلام و جانشین خدا بر روی زمین خواندند، حسن فیروزآبادی طی اظهاراتی پا را فراتر گذاشته و او را در جایگاه ولایت فقیه "خدا" معرفی کرده است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در این ارتباط مدعی شد که "دشمنان" چون "دین و لایت" را درک نکرده اند: "موضوع را سیاسی و حزبی، طرفداری از این حزب و... معرفی می‌کنند در صورتی که اینها نیست بلکه ولایت همان توحید است، همان وحدانیت است همان «خدای متعال» است که در نبوت ظاهر می‌شود و نبوت محصولش ولایت است."

او که با گرفتن نشان "سرلشکر بسیجی" و بدون سابقه نظامی از سوی رهبر جمهوری اسلامی ریاست ستاد کل نیروهای مسلح را برعهده دارد در قامت یک کارشناس مذهب شیعه ظاهر شده و گفته: " طبق آیات قرآن روز قیامت وضعیت زمین به هم می‌خورد و کوه‌ها صاف می‌شوند، آسمان وضعش به هم می‌خورد آن وقت همه با وعده‌های خداوند متعال روبرو می‌شوند. مجرمان در زنجیرند، پیراهن‌های آنها از تور ذوب شده است و آتش سراپایشان را گرفته و این برای آن عده از مجرمانی است که ولایت ندارند."

وی همچنین اضافه کرده: "تقوا مانند «پالتو» نسبت به سرما و مثل چتر نسبت به باران، آدم را از گناه حفظ می‌کند. در آنجا هم ولایت انسان را از این گونه عذاب‌ها حفظ خواهد کرد."

حسن فیروزآبادی همچنین مدعی شده: "کسی که ایمان و ولایت دارد و ولایت را درک می‌کند، یعنی اینکه عقل هم دارد و فکرش از بقیه بازتر و بهره هوشی‌اش از بقیه بالاتر است که آمده و بهترین را انتخاب کرده است."

او دربخش دیگری از اظهاراتش نیز افزوده: "همه کارهایی که ما در «سایه ولایت» در محل کار و در منزل انجام می‌دهیم و «حتی خواب» ما عبادت بزرگی است که در حد جهاد برای همه ما نوشته می‌شود و همین مجاهدت‌ها است که آن انوار الهی و نسیم اسماء حسنی الهی را می‌آورد، همین‌ها ما را جزو رفقای پیامبر می‌کند."

به نظر می رسد منبع اظهارات رییس ستاد کل نیروهای مسلح درباره رهبر جمهوری اسلامی و جایگاه او، گفته های 4 سال پیش محمدتقی مصباح یزدی از جمله روحانیون تندروی ساکن قم باشد.

محمدتقی مصباح یزدی در تابستان ۱۳۸۸ در حمایت از محمود احمدی نژاد و تنفیذ حکم ریاست جمهوری وی از سوی آیت الله خامنه ای گفته بود: "وقتی ریاست جمهوری حکم ولی فقیه را دریافت کرد اطاعت از او نیز چون اطاعت از خداست."

این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین گفته بود: "عموم مردم لزوم و اهمیت ولایت فقیه را درک می‌کنند ولی برخی خواص مسوولیت‌پذیر رهبری را مانند رییس جمهوری یک شخصیت سیاسی و نفر اول در کشور می‌دانند در حالی که این دو تعریف تفاوت ماهوی با یکدیگر دارد."

پیشتر نیز منصوبان خامنه ای تعابیراغراق آمیزی در تعریف از وی به کار برده بودند اما هیچ کدام تاکنون وی را دارای مقام "خدایی" توصیف نکرده است.

حجت الاسلام علی سعیدی نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه یکی از کسانی است که بارها وی را جانشین امامان مذهب شیعه معرفی کرده است.از جمله وی در مردادماه ۱۳۹۰ طی اظهاراتی گفته بود: "در عصر غيبت امام زمان اصل ولايت فقيه نماد محورحق، سكان‌دار اسلامي و حجت‌ خدا بر روي زمين است."

سعیدی با بیان اینکه "تقيد و پايبندي بر نماد محور حق اساسي‌ترين ابزار در بقا و پايداري امت اسلامي است" تصریح کرده بود: "تبعيت از فرامين و منويات ولايت فقيه امري لازم و ضروري است كه هم‌اكنون نماد محور حق در نظام مقدس انقلاب اسلامي «حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي»است."

وی چند ماه بعد در آبان همین سال در جمع اعضای بسیج مدعی شده بود که "اختیارات ولی فقیه و اختیارات امام معصوم در اداره حکومت هیچ تفاوتی ندارد و همه اختیارات پیامبر و امام در اداره حکومت، برای ولی فقیه نیز وجود دارد."

در آذرماه ۱۳۸۹ نیز رحیم صفوی دستیار و مشاورعالی آیت الله خامنه ای هم در این ارتباط گفته بود: "ولايت فقيه در فلسفه حکومت شيعه که اسلام ناب محمدي است نيابت امام زمان است و ‏دستورات اسلام ‏در اين زمينه خيلي دستورات روشني است‏.‏ هرکسي که ‏در مقابل ولايت فقيه بايستد عاقبت به خير نمي شود، ولايت فقيه يک ولايت بر حق ‏است و هر که با حق ‏درآويزد حق او را زمين مي زند واين شوخي بردار نيست."

اخیرا برخی از فرماندهان سپاه پاسداران هم در توصیف رهبر جمهوری اسلامی از ادبیات شاهانه و در راستای مقدس نشان دادن وی استفاده می کنند چنانچه از دیدار خود با آیت الله خامنه ای از واژه شرفیابی و از او به عنوان امام یاد می کنند.

هرچند پیش از در برخی موارد گزارش هایی منتشر شده که آیت الله خامنه ای از برخی القاب و اغراق ها درباره خودش ابراز تألم و ناخشنودی کرده، با این حال تاکنون هیچ واکنش رسمی که مخالفتی با ادبیات مبالغه آمیز درباره او داشته باشد، نشان نداده است.

در پاییز ۱۳۹۱ وبسایت رسمی آیت الله خامنه ای با انتشار مقاله ای تحت عنوان "توصیف های مبالغه آمیز از ولایت فقیه"، هرچند به نقد برخی گفته های مبالغه آمیز درباره رهبرجمهوری اسلامی پرداخت، اما برلزوم اطاعت بی چون و چرا از آیت الله خامنه ای تاکید کرده بود.

در این مقاله با کم دانستن احتمال خطا از سوی وی تاکید شده بود: "رهبری در اسلام و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران فقیه عادلی است كه سیاست‌ورزی می‌داند و بر مبنای اصل رجوع به خبره و بهره‌مندی از اصل مشورت تصمیم‌هایی می‌گیرد. احتمال خطا در تصمیم‌های فقیه عادل و آگاه از فنون سیاست و مدیریت و با بهره‌گیری از عقل جمعی اخذ می‌كند، هر چند محتمل ولی بسیار ضعیف است و می‌توان به آن اعتماد كرد. در عین حال، قابل اعتماد بودن تصمیم‌های ولی فقیه هیچ ربطی به عصمت ندارد."

همچنین در این مقاله با تاکید بر این فرض که حتی در صورت خطا نیز اطاعت از وی واجب است تصریح شده بود: "وجوب اطاعت از فرامین ولی فقیه مشروط به نفی احتمال خطا نیست. هیچ‌كس نمی‌تواند به بهانه‌ی اینكه فرمان رهبری اشتباه است یا ممكن است اشتباه باشد، از اطاعت وی شانه خالی كند. اگر چنین بشود، هرج و مرج و اختلال در نظام پدید می‌آید."

هیچ نظری موجود نیست: