۱۳۹۲ شهریور ۱۷, یکشنبه

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:حمله شیمیایی به مردم سوریه از سوی دولت بوده است

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پس از پایان نشست کشورهای اروپایی در ویلنیوس پایتخت لیتوانی طی یک کنفرانس خبری گفت: “۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا پس از بررسی شواهد و اطلاعات به دست آمده به این نتیجه رسیدند که دولت سوریه در ماه اوت اقدام به حمله شیمیایی کرده است.

در این نشست، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از خواسته این اتحادیه مبنی بر ارائه پاسخی روشن و قدرتمند به حملات شیمیایی در سوریه خبر داد.

اشتون افزود :” در مقابل استفاده از سلاحهای شیمیایی جامعه بین المللی نمی تواند بی تفاوت بماند. یک پاسخ روشن و قاطع حیاتی بنظر می رسد، برای اینکه به روشنی گفته شود چنین جنایاتی غیر قابل قبول بوده و بدون مجازات نخواهند ماند”.

به گزارش تلویزیون العربیه به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همه وزرای خارجه اتحادیه اروپا، از اظهارات روز جمعه فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه پشتیبانی کردند.

رئیس جمهور فرانسه روز جمعه اظهار داشت : فرانسه تا پیش از پایان یافتن ماموریت بازرسان سازمان ملل متحد و ارائه نتایج گزارش آنها در باره حمله شیمیایی تاریخ ۲۱ اوت در سوریه، از هرگونه اقدام نظامی علیه رژیم سوریه خوداری خواهد کرد. اولاتند همچنین تاکید کرد که فرانسه تنها به اهداف نظامی ضربه خواهد زد.

این در حالی است که جان کری روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای فرانسوی خود اعلام کرد که ایالات متحده برای تصمیم درباره دخالت نظامی در سوریه در انتظار گزارش کارشناسان سازمان ملل متحد نخواهد نشست.

گفتنی است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در جریان اجلاس دو روز گروه بیست موفق نشد ولادیمیر پوتین همتای روس خود را نسبت به لزوم دخالت نظامی در سوریه قانع کند.

پوتین در اجلاس گروه بیست با بیان اینکه هر اقدامی علیه دمشق باید در چارچوب شورای امنیت صورت بگیرد، نسبت به حمله نظامی به سوریه بدون مدارک مستند و قوی هشدار داد.

هیچ نظری موجود نیست: