۱۳۹۲ مهر ۵, جمعه

رضا نجفی، نماینده جدید ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی احتمال دستیابی ایران به توافق را بعید دانست.

رضا نجفی، نماینده جدید ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز جمعه پنجم مهرماه (۲۷ سپتامبر) پیش از آغاز مذاکرات هسته‌ای ایران با آژانس در وین، احتمال دستیابی به توافق را بعید دانست.


به‌ گزارش رادیو زمانه به نقل از خبرگزاری فرانسه، رضا نجفی گفت: “این نخستین دیدار است به‌همین خاطر گمان می‌کنم که کسی انتظار ندارد همه مشکلات را تنها در یک نشست حل کنیم.”

نجفی افزود: ” ما قصد داریم مسائل موجود را مورد بررسی قرار دهیم و دیدگاه‌های خود را در مورد چگونگی ادامه همکاری به‌منظور حل تمام این مسائل مطرح کنیم.”

انتظار داریم مسایل موجود مورد بررسی قرار گیرد هم‌چنین درخصوص راه‌های ادامه همکاری‌های ما با هدف حل و فصل همه این مسایل رایزنی‌ها و تبادل نظری انجام شود.

این یازدهمین مذاکره هسته‌ای میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در طول یک سال و نیم اخیر است و هنوز دو طرف به توافقی دست نیافته‌اند.

در نوامبر ۲۰۱۱ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران بر اساس مدارکی که در دست آژانس است نوشت این کشور تا سال ۲۰۰۳ در راه دستیابی به سلاح هسته‌ای تلاش کرده و این تلاش‌ها می‌تواند به‌ویژه در تأسیسات نظامی پارچین ادامه یافته باشد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها از ایران درخواست کرده که اجازه بازرسی از پارچین را به بازرسان این آژانس بدهد اما ایران هر بار آن را رد کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: