۱۳۹۲ شهریور ۲۶, سه‌شنبه

تذکر روحانی به سپاه محترمانه بود/ از روحانی انتظار صراحت بیشتری داریم

علی مطهری٬ نماینده مجلس می‌گوید از حسن روحانی «انتظار صراحت بیشتری» می‌رود و «بعید است وی نداند واقعا امروز سپاه رقیب مردم و بخش خصوصی» است.

به گزارش فرارو آقای مطهری این اظهارات را در یادداشتی که برای وب‌سایت «فرارو» نوشته٬ مطرح کرده است.

این یادداشت در واکنش به سخنان امروز (دوشنبه٬ ۲۵ شهریورماه) آقای روحانی در مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه مبنی بر اینکه وی «شایعات» درباره فعالیت‌های اقتصادی این نیرو را قبول ندارد٬ نوشته شده است.

روحانی در این برنامه گفته بود: «بنده شایعاتی که راجع به سپاه در حوزه اقتصادی مطرح می‌شود را اصلا قبول ندارم. سپاه رقیب مردم و بخش خصوصی و مثل پیمانکارهای معمولی نیست.»

این در حالی است که سپاه پاسداران بزرگ‌ترین کارتل نظامی‌ـ‌اقتصادی در جمهوری اسلامی است که با کنار زدن پیمانکاران و بخش‌های خصوصی در اقتصاد٬ صد‌ها پروژه سود‌آور بدست آورده است.

مطهری در این زمینه نوشته به نظر می‌رسد روحانی با این سخنان خواسته است «تذکر و هشدار محترمانه‌ای به سپاه در خصوص ورود این نیروی نظامی به حوزه اقتصاد که در دولت‌های نهم و دهم به اوج خود رسید، بدهد.»

وی افزوده «و الا بسیار بعید است که جناب آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور ندانند که واقعا امروز سپاه رقیب مردم و بخش خصوصی و مثل پیمانکارهای معمولی است و این امر آفات و آسیب‌هایی برای خود سپاه و اقتصاد کشور داشته است.»

این نماینده مجلس اظهار کرده که سپاه باید تنها «پروژه‌های بسیار مهمی را که بخش خصوصی توان اجرای آن را ندارد بر عهده بگیرد.»

وی با بیان اینکه میان «آنچه باید انجام شود» و «آنچه انجام می‌شود» گاهی فاصله زیادی وجود دارد گفته است: «به هر حال از جناب آقای روحانی صراحت بیشتری را انتظار داریم.»

هیچ نظری موجود نیست: