۱۳۹۲ شهریور ۲۳, شنبه

جان ۱۶ زندانی رجایی شهر در خطر است

جان ۱۶ زندانی رجایی شهر در خطر است

بیش از چهل تن از زندانیان سیاسی و عقیدتی زندان رجایی شهر کرج در نامه ای به رییس قوه قضاییه با ارائه شرح حالی از زندانیان بیمار خواستار آزادی سریع آنان شده اند.

به گزارش کلمه ، در این نامه که به امضای ۴۲ زندانی سیاسی زندان رجایی شهر رسیده و رونوشت آن به وزیران اطلاعات، دادگستری و کمیسیونهای مجلس ارسال شده، با ذکر نام و بیماری زندانیان بالای ۶۰ سال آمده است: آزادی این افراد در شرایط کنونی، افزون بر التیام دردهای ناشی از قانون گریزی درگذشته، اقدامی انسان دوستانه تلقی شده و می تواند در روند کاهش بحران های جاری و حرکت در راستای سیاست تدبیر و امید نیز مفید واقع شود.

زندانیان سیاسی در نامه خود هشدار داده اند.: ما امضا کنندگان این متن به عنوان هم بندیان این افراد به مسئولان قضایی و افکار عمومی ایران و جهان به جد هشدار می دهیم که استمرار وضعیت کنونی و تداوم تحمیل کیفر حبس بر این افراد می تواند لطمات و پیامدهای جبران ناپذیری بر سلامت و حتی جان ایشان وارد آورد و از هم اینک می توان، وقوع فجایع تلخ آتی و افزایش قربانیان را پیش بینی کرد. بنابراین از جنابعالی به عنوان عالی ترین مقام قضایی کشور و کسی که به حکم قانون اساسی مسئول اصلی حفظ امنیت شهروندان و آحاد ملت ایران محسوب می شود، انتظار می رود که با نگاهی پیش گیرانه و با بینشی عدالت گرایانه و توام با شفقت انسانی و عدل و احسان، نسبت به آزادی خوری زندانیان بیمار و در معرض خطر جانی، ضمن موافقت، مراتب را اعلام فرمایید.

سال گذشته در کمتر از یک هفته ۷ زندانی در زندان رجایی شهر کرج جان خود را از دست دادند. سه تن از این هفت نفر در اثر سکته جان باختند و یک نفر از این تعداد زندانی سیاسی بوده است. ضرب و شتم زندانیان سیاسی در زندان رجایی‌شهر متداول است و نگهبانان و مسئولان زندان، زندانیان و به ویژه زندانیان سیاسی را به هر بهانه‌ای مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

هیچ نظری موجود نیست: