۱۳۹۱ اسفند ۱۲, شنبه

در آستانه انتخابات بازهم تهدید فعالان سیاسی از سوی نهاد های امنیتی

احضار و بازجویی و تهدید فعالان سیاسی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری آتی همچنان ادامه دارد.

به گزارش جرس، در این احضار مطالبه بازجویان "سکوت مطلق و عدم هرگونه موضع‌گیری و یا کنش سیاسی و هرگونه تحرک حتی دیدار دوستان و همفکران" از سوی احضار شدگان تا برگزاری انتخابات عنوان شده است.

برخورد وزارت اطلاعات در این احضارها "بسیار خشن"، "بی‌ادبانه" و "هتاکانه" توصیف شده است. احضار شدگان تهدید به بازداشت، محکومیت زندان و حتی تهدید به "ترور و مرگ ناگهانی" خود یا بستگانشان شده‌اند.

در پایان بازجویی‌ها نیز متنی در برابر آن‌ها گذاشته می‌شود تا امضا کنند و متعهد شوند تمامی نکات فوق را رعایت می‌کنند. براساس اطلاعات موجود اکثریت احضار شدگان از امضای چنین متنی خود داری می‌کنند اما برخی نیز با امضای متن مذکور تمامی ارتباطات خود را با دیگران قطع کرده اند.

صاحب‌نظران معتقدند که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی مأموریت یافته‌اند به هر نحو ممکن هر صدایی را در داخل کشور تا برگزاری انتخابات خاموش کنند، و با از هم پاشاندن شبکه ارتباطی اصلاح طلبان و نیروهای معترض احتمال هرگونه عمل هماهنگ اعم از شرکت یا عدم شرکت در انتخبات ر ا توسط اینها منتفی کنند. فشار روی فعالان سیاسی برای قطع ارتباط با یکدیگر و به ویژه با شخصیت‌هایی نظیر آقای خاتمی در چارچوب همین مأموریت صورت می‌گیرد. نهادهای امنیتی تلاش دارند با دامن زدن به جو ارعاب و تهدید و خفقان بسیار شدید برنامه انتخابات مهندسی شده را گام به گام به پیش برند و نامزد مورد قبول و حمایت حاکمیت اقتدارگرا را بر کرسی ریاست قوه مجریه بنشانند و از اینروست که سخن گفتن از " انتخابات آزاد " از سوی نیروهای اصلاح طلب و سبز توسط حاکمیت اقتدارگرا بشدت با واکنش روبرو و دستور سانسور آن در رسانه ها داده شده است بگونه ای که هیچکس نتواند به مطالبه این حق قانونی و شهروندی بپردازد، با همه این احوال پیش بینی می شود بدلیل وضعیت بحرانی که کشور درعرصه داخلی و خارجی، بدلیل عملکرد سوء حاکمیت یکدست اقتدارگرا در سالهای اخیر، با آن مواجه شده است در ماههای پیش رو تا انتخابات ریاست جمهوری آبستن حوادث غیرقابل پیش بینی باشد، حوادثی که می تواند کل برنامه حاکمیت برای مهندسی انتخابات را درهم ریزد و نیروهای اصلاح طلب و سبز باید خود را برای مواجهه فعال با چنین شرایط و بهره برداری از آن برای نجات کشورآماده سازند. - See more at: http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=59649#sthash.DSIjlL99.dpuf

هیچ نظری موجود نیست: