۱۳۹۱ اسفند ۲, چهارشنبه

بیانیه جدید وزارت اطلاعات:شرح جدیدی از سرکوب و ارعاب"

وزارت اطلاعات باز هم درباره روزنامه نگاران اطلاعیه داد، و این بار کوه موش زایید. سومین اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره پرونده روزنامه نگاران بیش از هر زمان دیگری به سرمقاله های روزنامه کیهان شبیه شده است و نشان می دهد که تا چه میزان این تشکیلات امنیتی در سه سال اخیر به انحطاط کشیده شده است.

به گزارش کلمه، بزرگترین دستگاه امنیتی نظام که سالانه میلیاردها تومان خرج تعقیب و مراقبت، شنود، جمع آوری، تحلیل و البته بگیر و ببند می کند، بعد از حمله شبانه و ناگهانی به دفاتر مطبوعات و چند هفته بحران آفرینی اساسی برای کشور، حالا تازه به نتیجه ای رسیده که کیهان از سالها قبل در حال انتشار آن بود و اسامی دهان پرکنی همچون شبکه عنکبوت و چشم روباه و کمیته ایکس و مثلث و مربع فتنه و … برای آن برگزیده می شد.

حالا وزارت اطلاعات بعد از بازداشت یک ماهه گروهی از روزنامه نگاران و ایجاد مزاحمت برای خانواده های ایشان و فشارهای سنگین روانی به آنها و تشویش اذهان عمومی، تازه به این نقطه رسیده است که همه رسانه هایی که صدایی متفاوت با حاکمیت دارند، همدست اند و دست به دست هم داده اند و از یک نقطه هدایت می شوند.

نویسندگان این اطلاعیه از ۹ سایت خبری، ۳ شبکه رادیویی و ۳ شبکه تلویزیونی نام برده و مدعی شده اند که همه آنها از یک جا هدایت می شوند! جایی که وزارت اطلاعات نام آن را “هسته‌ مرکزی مستقر در ارگان عملیات روانی سازمان جاسوسی دولت انگلیس (موسوم به بی‌.‌بی‌.سی)” گذاشته است.

جالب اینجاست که این بیانیه رادیو بی بی سی را که قاعدتا باید صدای اصلی هسته کذایی باشد، از قلم انداخته است، اما رادیوهای فارسی زبان آلمان، آمریکا و فرانسه را به دستگه جاسوسی انگلیس نسبت داده است!!

نکته تاسف بار اینجاست که تحلیل گران وزارت اطلاعات با اینهمه بودجه ای که از منابع کشور صرف می کنند، هنوز از درک این نکته که هر مخاطب ساده ای می فهمد، عاجزند که بین سه شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی، صدای آمریکا و من و تو؛ یا بین سایت های سبز با برخی سایت های دیگری که از آنها نام برده شده، تفاوت های آشکاری وجود دارد که هیچ عقل سلیمی نمی تواند تصور کند آنها ممکن است با هم هماهنگی داشته باشند.

ربط تمام این قصه ها به بازداشت فله روزنامه نگاران هم اینگونه در اطلاعیه اخیر با تهدید رسانه های موجود همراه شده است که “هسته‌ مورد نظر از طریق برخی عوامل آگاه یا ناآگاه نسبت به منشا خارجی و ماموریت سیاسی آن و نیز از طریق برخی مجاری پوششی و به اصطلاح سفید توانسته بود در تعدادی از رسانه‌های داخلی نیز رسوخ کرده و نقش خط دهنده و در عین حال دریافت کننده‌ اطلاعات از آن‌ها را ایفا کند که اقدام قانونی لازم در مورد آن‌ها انجام شده یا خواهد شد.”

بازوی امنیتی دولت همچنین به شدت از اینکه جوانان اهل قلم را به اعتراف وادارند و آنها را جلوی دوربین بنشانند، ذوق زده به نظر می رسند؛ آنچنان که در ادعایی خنده دار مدعی شده است: “تعدادی از اعضای شناسایی شده شبکه تقاضا نمودند اطلاعات و تجربیات خود را از این شبکه را بازگو و منتشر نمایند تا هشداری برای سایرین باشد.”

هیچ نظری موجود نیست: