۱۳۹۱ بهمن ۱۸, چهارشنبه

دستگیری فعالین بازار و تحت نظر بودن تاج زاده در بیمارستان

بازداشت یکی از فعالین صنفی بازار تهران

یاسان موسوی از فعالین صنفی بازار تهران روز یک شنبه ۱۵ بهمن ماه بازداشت و تاکنون موفق به تماس با خانواده خود نشده است.

به گزار ش هرانا، یاسان موسوی متولد ۱۳۶۳ از فعالان صنفی بازار تهران و از فعالان ستاد میرحسین موسوی که پدر و مادر وی در دهه ۶۰ اعدام شده‌اند روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه با یورش مامورین امنیتی به منزل مسکونیش بازداشت شد.

مامورین امنیتی که اقدام به شکستن در منزل کرده بودند پس از تفتیش منزل وسایل شخصی وی مانند دوربین عکاسی، آلبوم خانوادگی، کامپیو‌تر و ریسیور را ضبط کرده و با خود بردند.

یکی از بستگان یاسان موسوی در این رابطه ا گفت: “امروز سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه از دفتر پیگیری وزارت اطلاعات با ما تماس گرفتند و گفتند برای یاسان یک ماه قرار بازداشت موقت صادر شده و اکنون در زندان اوین بسر می‌برد.”

وی ادامه داد: “ما از وضعیت سلامتی وی هیچ‌گونه اطلاعی نداریم و خانواده نگران وضعیت وی می‌باشند.”

گفتنی است، یاسان برادر هومان موسوی است که وی نیز طی حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ بازداشت و بیش از دو سال در زندان اوین بسر برده بود.

انتقال تاج زاده به بیمارستان تحت مدیریت سپاه

ماموران سپاه، مانع از ادامه درمان چشم مصطفی تاجزاده در بیمارستان فارابی شدند و اعلام کردند که درمان چشم و دندان این زندانی سیاسی از این پس در بیمارستان تحت مدیریت سپاه انجام خواهد شد و امکان ادامه درمان در بیمارستان دولتی فارابی فراهم نیست.

به گزارش نوروز، پس از گذشت چند ماه از آغاز درمان بیماری افزایش فشار چشم و خونریزی داخل چشم که منجر به تاری دید این زندانی سیاسی شده بود، سپاه با انتقال تاج زاده به بیمارستان بقیة الله مانع ادامه روند درمان در بیمارستان دولتی فارابی شد. این در حالی است که پیش از این و بنا به دستور دادستان، اقدامات درمانی تاج زاده در بیمارستان فارابی پیگیری می شد.

به گفته همسر تاج زاده روز گذشته به وی اطلاع داده شده که درمان چشم و دندان این زندانی سیاسی از این پس در بیمارستان تحت مدیریت سپاه انجام خواهد شد و امکان ادامه درمان در بیمارستان دولتی فارابی فراهم نیست

هیچ نظری موجود نیست: