۱۳۹۱ اسفند ۶, یکشنبه

ارعاب در آستانه انتخابات تنها دلیل بازداشت خبرنگاران

چندی پیش در اقدامی بی سابقه توسط وزارت اطلاعات تنی چند از فعالان عرصه مطبوعات و رسانه ها منتقد رژیم جمهوری اسلامی در مکان های مختلف دستگیر شدند. و پس از طی چند روز بی خبری و عدم انعکاس جوابی از سوی وزارت اطلاعات
یک تن از این جمع ازاد شد ولی در ادامه این برنامه از پیش تعیین شده اشخاص دیگری از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند.
چند روز بعد وزارت اطلاعات این دستگیری ها را مرتبط با همکاری این اشخاص با رسانه های بیگانه عنوان کرد و اتهام آنها را
" اطلاع رسانی پخش اخبار داخلی به نفع رسانه های خارجی "عنوان نمود و بیان نمود که این خبر نگاران اخیار و اطلاعات پیرامون اوضاع داخلی حکومت را با بزرگ نمایی در اختیار رادیو و رسانه های بیگانه خصوصا بی بی سی قرار میدادند و اسن رسانه ها نیز آنها را بر علیه نظام مدیریت مینمود.
این امر که وزارت اطلاعات همیشه بر مطبوعات و خبرنگاران ذصد داشته است انکار نا پذیر است و منتقدان حکومت هم کم نیستند چه آشکارا و چه نهان که یکی از بارز ترین آنها محمد نوری زاد مخالف رهبری و منتقد سر سخت حکومت است.
پس چگونه است اگر بخواهیم فعالیت بارز یک منتقد بنام محمد نوری زاد که اسم تقریبا شناخته شده ای نیز هست را نادیده بگیریم و به یکباره به جمع خبرنگاران و اهل رسانه یورش بریم؟
به نظر این جانب این حرکت که میتوان آن را از مجموعه برنامه های رژیم برای مهندسی و مدیریت انتخابات آتی بیان نمود و آن را ارعاب و نقض اشکار حقوق شهروندی وحرفه ای دانست.
اساسا وظیفه خبرنکاران بازتاب اخبار کشور در تمامی ابعاد است .مگر این خبرنگاران دروغ نوشته اند و یا بر علیه کشور توطئه چینی نمودند ؟ انها ب صورت کاملا واضح به وظیفه ذاتی خود که همان اطلاع رسانی اخبار کشور در تمامی ابعاد است عمل کردند! پس باید بازداشت شوند؟
این گونه برنامه ها از ابتدای حکومت اسلامی به صورت های مختلف از سوی سازمان های امنیتی صورت گرفته است.که هدفی جز سرکوب و ایجاد خفقان برای کنترل نارضایتی های مردم ندارد.امید است که خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه همچون گدشته به وظیفه ذاتی خود عمل کنند و اوضاع پریشان کشور را در تمامی ابعاد که به جهت بی موالاتی و سوء مدیریت سران حکومت حاصل شده است به سمع و نظر احاد مردم برسانند.

هیچ نظری موجود نیست: