۱۳۹۲ آبان ۱۹, یکشنبه

هشتمین روز اعتصاب غذای آقایان عبدالفتاح سلطانی،امیر خسرو دلیرثانی، مهدی خدایی و سعید مدنی

هشتمین روز اعتصاب غذای آقایان عبدالفتاح سلطانی،امیر خسرو دلیرثانی، مهدی خدایی و سعید مدنی در حالی سپری می شود که شب گذشته جمع کثیری از زندانیان بند ۳۵۰ به بهانه جشن تولد ۶۰ سالگی آقای عبد الفتاح سلطانی خواهان ترک اعتصاب غذای ایشان و هراهان وی شدند.

به گزارش “کمپین صلح فعالان در تبعید” شب گذشته آقای عبدالفتاح سلطانی در اتاق ۹ بند ۳۵۰ زندان اوین میزبان جمع کثیری از زندانیان از جمله آقایان محسن میردامادی، رضا شهابی، سعید مدنی، مهدی خدایی، امیر خسور دلیرثانی و زندانیان طیفهای دراویش گنابادی، پان ایرانیسم، مجاهدین و اصلاح طلبان؛ بود.

طبق اطلاع این کمپین این گردهمایی که به مناسبت شصتمین سال تولد آقای عبدالفتاح سلطانی برگذار میشد؛ با درخواست مهمانان مبنی بر ترک اعتصاب غذا از سوی ایشان و آقایان امیر خسرو دلیرثانی، مهدی خدایی و سعید مدنی همراه بود.

یک زندانی حاضر در این گردهمایی به خبرنگار “کمپین صلح فعالان در تبعید” گفت: ” علیرغم ضعف بدنی هر ۴ زندانی و وضعیت خطرناک ایشان به دلیل سوابق بیماری قبلی؛ هر ۴ زندانی اصرار به ادامه اعتصاب غذا تا زمان رسیدگی به خواسته هایشان داشتند.”

روز جمعه ۱۰ آبان سال جاری آقایان عبدالفتاح سلطانی،امیر خسرو دلیرثانی، مهدی خدایی و سعید مدنی؛ در اعتراض به تخلفات مسوولان زندان به نیابت از قوه قضاییه نسبت به بی‌توجهی به وضعیت وخیم زندانیان بیمار در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران دست به اعتصاب غذا زدند.

اعتصاب زندانیان یادشده که هر کدام دارای سوابق بیماری‌های مختلف هستند و ضعف بدنی و افت فشار ایشان، به ویژه از روز پنجم؛ با نگرانی‌های افراد و گروههای مختلف همراه بوده است.

اما تا به امروز شنبه ۱۸ آبان که هشتمین روز اعتصاب غذای زندانیان یاد شده سپری میشود؛ درخواستهای آقای سید محمد خاتمی، خانواده آقای مهدی کروبی، خانم شیما قوشه، برخی خانواده‌های زندانیان سیاسی، وکلا و فعالان حقوق بشر در مرکز حامیان حقوق بشر و کانون مدافعان حقوق بشر و در آخرین مورد زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین؛ بی‌نتیجه بوده است.

طبق آخرین اطلاع از وضعیت زندانیان یاد شده، علیرغم ضعف بدنی و وضعیت ناگوار زندان؛ روحیه بالا در چهره هر چهار نفر به وضوح نمایان است.

گفتگوی تلویزیون رها. با یکی از موکلان و مائده، دختر عبدالفتاح سلطانی

در این مصاحبه یکی از موکلان وی می گوید:
“سلطانی همیشه می گفت تنها سرمایه زندانی در زندان سلامت جسمی اوست و هیچ وقت نباید روی تنها سرمایه ریسک کرد. حال چه شده که خودش روی تنها سرمایه اش ریسک کرده؟”

مائده، دختر عبدالفتاح سلطانی:

آقای روحانی یک قول هایی دادند، یک صحبت هائی کردند، یک تعداد زیادی هم به ایشان رأی دادند، ولی‌ دقیقا به این خاطر که حرف‌های خود را عملی‌ نکردند، و هیچ کاری برای زندانیان انجام ندادند، صدای زندانیان الان بلند شده. علت این اعتصاب غذا ها، علت اینکه توی رجایی شهر ۴۰ نفر دست به اعتصاب غذا زده اند، علت اینکه پدر من این کار رو کردند، و بقیه به همچنین، به خاطر این هست که آقای روحانی اتفاقا هیچ کاری در این زمینه نکردند. یک تعدادی رو مثل خانم ستوده و بقیه آزاد کردند، ولی‌ به دلیل اینکه ایشان به وظایف و قول هائی که داده بودند عمل نکردند، این اعتراض‌ها گسترده شده و زندانیان ناچار شدند دست به اعتصاب غذا بزنند.

هیچ نظری موجود نیست: