۱۳۹۲ آبان ۲۳, پنجشنبه

پدر «زانیار مرادی»: شاهدی پیدا شده که ثابت می‌کند قتل فرزند امام جمعه مریوان کار زانیار و لقمان نبوده است.

پدر «زانیار مرادی» زندانی محکوم به اعدام در گفتگو با برنامه تلویزیونی کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی می گوید : شاهدی پیدا شده که ثابت می‌کند قتل فرزند امام جمعه مریوان کار زانیار و لقمان مرادی نبوده است.
یک زن و مرد مریوانی آمادگی خود را برای شهادت در مورد بی‌گناهی زانیار و لقمان مرادی دو زندانی کُرد که به اعدام محکوم شده‌اند، اعلام کردند.
به گزارش کُردپا، پدر زانیار مرادی گفت: “پس از این‌که خطر اعدام زانیار و لقمان افزایش یافت، یک زن و مرد مریوانی حاضر شده‌اند تا در هر دادگاهی درباره بی‌گناهی این دو جوان کُرد گواهی دهند.”
این زن و مرد اعلام کرده‌اند که “ضاربان پسر امام جمعه مریوان را مشاهده کرده‌اند و این ضاربان کسانی به جز زانیار و لقمان می‌باشند”.
اقبال مرادی به نقل از این زن و مرد مریوانی اعلام کرد: “این زن و مرد مریوانی چند نفر مسلح را که سوار سه ماشین بوده‌اند و یکی از آن‌ها پرایدی سفید بوده را در حال شلیک به پسر امام جمعه مشاهده نموده‌اند و حتی به دلیل این‌که این زن و مرد شاهد حادثه بودند، از سوی ضاربان مورد هجوم و تهدید جانی قرار گرفته‌اند”.
وی افزود: “یکی از این شاهدان (مرد) به دلیل امنیتی و حساس بودن این پرونده نخواسته که همسرش در این مسئله دخیل شود، پیشتر نیز با امام جمعه مریوان دیدار کرده و چگونگی روی دادن این حادثه را برای ایشان تعریف نموده‎اند، اما امام جمعه حاضر به پذیرفتن این ادعا نشده است”.
زانیار مرادی و لقمان مرادی، اهل کردستان ایران در روز ۱۴ مردادماه سال ۸۸ خورشیدی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
 آن‌ها در روز چهارشنبه یکم دی‌ماه همان سال، به اتهام “محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کردی، کومله” و دست داشتن در قتل پسر امام جمعه مریوان در ۱۴ تیر ۱۳۸۸، به اعدام محکوم شدند. این حکم در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی کشور تأیید شد.
381 پدر زانیار مرادی: «شاهدی برای اثبات بی‌گناهی زانیار و لقمان پیدا شد»

هیچ نظری موجود نیست: