۱۳۹۲ آذر ۷, پنجشنبه

عزت الله انتظامی خطاب به مسئولان: تحریم‌ها پدر مردم را درآورده

عزت الله انتظامی- بازیگر پیش‌کسوت سینما، به دلیل بیماری تنفسی ناشی از آلودگی هوا در بیمارستان بستری است، اما دغدغه فکری نسبت به هنرمندان بیکار و کودکان کار او را آرام نمی‌گذارد.
به گزارش خبرگزاری “ایسنا”، عزت الله انتظامی که روز سه شنبه پنجم آذر ماه، میزبان گروهی از هنرمندان و مسئولان سازمان بهزیستی بود، نه تنها نسبت به شرایط مردم کشور و هنرمندان ابراز نگرانی کرد، بلکه از مسئولان حاضر خواستار ارائه توضیحات برای مشکل آلودگی هوای تهران شد.
عزت الله انتظامی، با یادآوری مشکلاتی همچون آلودگی هوا، تحریم‌ها و تورم گفت: مردم دیگر خسته شده اند، تحریم‌ها پدر مردم را درآورده است، قیمت ها بالا رفته است، نمی دانم دولت برای حل این مشکلات می‌خواهد چه کاری انجام دهد؟
این بازیگر پیش‌کسوت ایران با اشاره به تلاش‌های خود در خصوص راه اندازی بنیاد انتظامی متذکر شد: خانه ام را در اختیار شهرداری قرار دادم چون فکر می‌کردم با راه اندازی بنیاد انتظامی می توانم به جوانان و کودکان کار کمک کنم.
آقای انتظامی، با تأکید بر «قدمت خانه» و سابقه هنری آن یادآور شد: گویا مجوز نمی دهند اما مشغول پیگیری برای حل این مشکل با وزیر ارشاد هستیم.
بخشی از فیلم “گاو”، با بازی عزت الله انتظامی و علی نصیریان، ساخته داریوش مهرجوئی در خانه عزت الله انتظامی فیلمبرداری شده است.
عزت الله انتظامی، از توصیه به مسئولان برای رسیدگی به وضعیت هنرمندان بیمار هم غافل نماند و گفت: کسی برای هنرمندان بیکار و بیمار کاری انجام نمی دهد.
او گفت: تنها آقای کرباسچی (شهردار پیشین تهران) یک قبرستان مجانی به هنرمندان داد، اما به جز آن کاری انجام ندادند.
عزت الله انتظامی، که چندی است در بیمارستان “فرمانیه” تهران بستری است در توضیحاتی پیرامون بیماریش گفت: به دلیل آلودگی هوای تهران با مشکل ریه روبرو شدم، مدتی در بخش “سی سی یو” بستری بودم و بعد از چند روز به بخش عمومی منتقل شدم.
پزشکان معالج به این بازیگر کهن‌سال و پیش‌کسوت ایرانی توصیه کردند که پس از مرخص شدن از بیمارستان باید بلافاصله به شمال ایران برود و در تهران نماند.