۱۳۹۲ آبان ۲۷, دوشنبه

ممنوعیت پرواز برای افراد بدحجاب

سخت گیری در فرودگاه‌های کشور بیش از پیش می‌‌شود و از این پس افراد به گفته رئیس پلیس فرودگاه‌ها بدحجاب با ممنوعیت پرواز روبرو می‌‌شوند.
سرهنگ حسن مهری  در توضیح این خبر در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت “طرح امنیت اخلاقی با قدرت در تمامی فرودگاههای کشور اجرا می شود. بر اساس این طرح، از ورود بدحجاب ها به سالن های فرودگاه جلوگیری می شود.
این افراد در مرحله اول تذکر دریافت می کنند و در صورتی که حجابشان را اصلاح نکنند حق ورود به سالن و پرواز را ندارند.” او همچنین از دستگیر عده‌‌ای در “فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران” خبر داد که قصد قاچاق مواد مخدر به یکی‌ از کشورهای شرق آسیا را داشتند.
گفتنی است اخیرا چند شهروند ایرانی‌ به جرم قاچاق مواد مخدر در مالزی به اعدام محکوم شدند و چندین ایرانی‌ دیگر که در بین آنها زنان هم حضور دارند به اتهام مشابه در زندان‌های این کشور هستند.
مهری از مسافران به کشورهای جنوب شرق آسیا خواست که در صورت درخواست و یا پیشنهاد مالی‌ در ازای حمل بسته‌های هدیه از افرادی که شناخت ندارند این کار را انجام ندهند، زیرا احتمال دارد در بسته‌های اینچنینی مواد مخدر وجود داشته باشد.
گفتنی است در حالی‌ این سخت‌گیری‌ها پس از روی کار آمدن حسن روحانی بیشتر شده که او از تدوین سند جامع حقوق شهروندی همواره سخن گفته است.
در همین ارتباط، الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس جمهور، امروز گفت “سند جامع حقوق شهروندی اول هفته آینده تقدیم رئیس جمهور می شود.”
امین‌زاده در پاسخ به این سوال که از چه زمانی سند جامع حقوق شهروندی در دسترس عموم قرار خواهد داشت و مطابق آن عمل خواهد شد، اضافه کرد ”این موضوع به نظر و دستور رئیس جمهور در ارتباط با زمان و چگونگی اجرای سند بستگی دارد.”