میلی منفرد در گفت و گو با ایلنا تاکید کرد اخراج اساتید و ستارهدار کردن دانشجویان درشان دانشگاه ایران اسلامی نیست.
وی در بخش دیگری از گفتوگوی خود؛ با بیان اینکه متأسفانه در دولت نهم و دهم با دو پدیدهی غیرمترقبه و شگرف روبرو شدیم؛ یکی بازنشستگی و اخراج تعدادی از اساتید باتجربه و مستعد در دانشگاهها و پدیده بسیار موهن دیگری به نام ستارهدار کردن دانشجویان، گفت: متاسفانه این دو پدیده ضایعات بسیاری را تاکنون برای دانشگاه ایجاد کرده است و هیچ یک از این پدیدهها در شأن دانشگاه و آموزش عالی و نیز جامعه فرهیخته ایران اسلامی نبوده و نیست.
وزیر پیشنهادی علوم متذکر شد: استاد رکن علمی ثابت و تعیینکننده دانشگاه است. در سالهای گذشته برخورد حذفی با اساتید مبرز به خصوص در رشتههای علوم انسانی و اجتماعی انجام شده است. همچنین در کنار بازنشسته شدن اساتید، شاهد گسترش دورههای دکتری بودهایم.
میلی منفرد توضیح داد: درواقع دو امر متعارض رخ داده است. گسترش دورههای دکتری نیازمند حضور اساتید مجرب و کارآزموده است. تجربه جهانی آزمونهای دکتری حکایت از دانشگاه محور بودن آن دارد. متمرکز کردن امتحان دورههای دکتری نیز ازجمله مواردی است که با استانداردهای متعارف در تعارض است. در این ارتباط گزینشهای خاص نیز مزید بر علت شد و دانشجویان پذیرفته شده باید به سئوالات گزینشی غیرعلمی و عمدتاً سیاسی پاسخ دهند.
وی در ارتباط با بحث دانشگاه تکجنسیتی نیز گفت: این دانشگاهها، در دنیا معمول و متعارف است و چنانچه دچار افراط در این زمینه نشویم، موضوعی است که امر انتخاب را برای دانشجویان تقویت میکند.
وی در بخش دیگری از گفتوگوی خود؛ با بیان اینکه متأسفانه در دولت نهم و دهم با دو پدیدهی غیرمترقبه و شگرف روبرو شدیم؛ یکی بازنشستگی و اخراج تعدادی از اساتید باتجربه و مستعد در دانشگاهها و پدیده بسیار موهن دیگری به نام ستارهدار کردن دانشجویان، گفت: متاسفانه این دو پدیده ضایعات بسیاری را تاکنون برای دانشگاه ایجاد کرده است و هیچ یک از این پدیدهها در شأن دانشگاه و آموزش عالی و نیز جامعه فرهیخته ایران اسلامی نبوده و نیست.
وزیر پیشنهادی علوم متذکر شد: استاد رکن علمی ثابت و تعیینکننده دانشگاه است. در سالهای گذشته برخورد حذفی با اساتید مبرز به خصوص در رشتههای علوم انسانی و اجتماعی انجام شده است. همچنین در کنار بازنشسته شدن اساتید، شاهد گسترش دورههای دکتری بودهایم.
میلی منفرد توضیح داد: درواقع دو امر متعارض رخ داده است. گسترش دورههای دکتری نیازمند حضور اساتید مجرب و کارآزموده است. تجربه جهانی آزمونهای دکتری حکایت از دانشگاه محور بودن آن دارد. متمرکز کردن امتحان دورههای دکتری نیز ازجمله مواردی است که با استانداردهای متعارف در تعارض است. در این ارتباط گزینشهای خاص نیز مزید بر علت شد و دانشجویان پذیرفته شده باید به سئوالات گزینشی غیرعلمی و عمدتاً سیاسی پاسخ دهند.
وی در ارتباط با بحث دانشگاه تکجنسیتی نیز گفت: این دانشگاهها، در دنیا معمول و متعارف است و چنانچه دچار افراط در این زمینه نشویم، موضوعی است که امر انتخاب را برای دانشجویان تقویت میکند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر