۱۳۹۱ آبان ۱۰, چهارشنبه

دستگیری تعدادی از فعالان سیاسی ...

سایت‌های خبری مخالف حکومت ایران خبر می‌دهند که نیروهای امنیتی شماری از فعالان سیاسی ایران را که در "سرای اهل قلم" گرد آمده بودند بازداشت کرده‌اند.
به گزارش این وبسایت‌ها بنا بود این فعالان در نشستی برای بررسی تبعات حمله به سفارت ایالات متحده در سال ١٣٥٨ و گروگان‌گیری دیپلمات‌های آمریکایی شرکت کنند.
سایت خبری بازتاب امروز، نزدیک به محسن رضایی، خبر داده که بیش از ٥٠ نفر از بازداشت شدگان آزاد شده‌اند، بنا بر این خبر شمار اولیه بازداشتی‌ها حدود ٧٠ نفر بوده است.
مهدی خزعلی و قاسم شعله سعدی از جمله چهره‌هایی هستند که گفته می‌شود همچنان در بازداشت به سر می‌برند.
آرش عابدی، از اعضای جبهه آزادی، که مهدی خزعلی از موسسان آن است، در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی ضمن تایید این بازداشت‌ها گفت که ماموران امنیتی بدون حکم جلب اقدام به دستگیری این افراد نموده‌اند.
آقای خزعلی بیش از یک هفته پیش همراه تعدادی دیگر از فعالان سیاسی ایران با انتشار بیانیه‌ای شهروندان ایرانی را به برگزاری "راهپیمایی صلح" در سالگرد حمله به سفارت آمریکا فراخوانده بود.
در آن بیانیه ضمن اشاره به خطر جنگ علیه ایران و عواقب آن، از مردم خواسته شده بود که با نمادهای سبز در تظاهرات دولتی ١٣ آبان شرکت کنند.
وبسایت‌های مخالف احتمال می‌دهند که بازداشت‌های دیشب با این فراخوان مرتبط بوده است.
در آخرین یادداشتی که در وبسایت شخصی آقای خزعلی انتشار یافته او از احتمال بازداشت خود سخن گفته و اعلام کرده است که در صورت بازداشت، به اعتصاب غذای خشک دست خواهد زد.
بازداشت و حبس‌های طولانی مدت مخالفان سیاسی از جمله محورهایی است که انتقاد فعالان حقوق بشر را نسبت به عملکرد دستگاه قضایی ایران برمی‌انگیزد.
با این حال صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه، امروز گفته است: "زندان‌های جمهوری اسلامی ایران از زندان‌های بسیاری کشورهای دیگر حتی کشورهای مدعی رعایت حقوق بشر به مراتب بهتر است."
او همچنین با اشاره به درخواست هیات پارلمانی اتحادیه اروپا برای بازدید از زندان‌های ایران آن را "دخالت بیجا و آشکار علیه یک کشور مستقل" دانسته است.
-------------
 پس از اعتراضات  سال 88 در همان سال و پس از آن دستگیری های گسترده ای از سوی سازمان های اطلاعاتی ایران صورت گرفته است که قالبا در حیطه سیاسی و امنیتی بوده است .که این یورش و دستگیری اخیر تقزیبا واضح ترین ای موج سرکوب پس از فروکش کردن تب اعتراضات 88 است.مهدی خزعلی که چندی پیش پس از اعتصاب غذا در زندان اوین آزاد شد دوباره در این جلسه دستگیر شده است که احتمال قریب به یقین پیامد های قضایی برایش در پی خواهد داشت.قاسم شعلع سعدی که وی نیز از فعالان سیاسی است و تازه از اوین ازاد شده بود دوباره در چنگال نیروهای امنیتی و اطلاعاتی افتاده است و در بازداشت بسر میبرد.ولی بک انتقاد بنده به این جلسه که محتوای آن نیز انچنان که اعلام شده است موضوع جدی نبوده  اینست که هم مهدی خزعلی و هم قاسم شعله سعدی هردو به تازگی از زندان آزاد شده بودند و حتما با سابقه سیاسی آنها تحت نظارت عوامل اطلاعاتی بودند...پس چرا خود را در این دام نهادند تا دوباره بازداشت شده و یکی از راه های فعالیت در جهت ازادی به نتیجه بماند؟
همانطور که سازمان های ازاطلاعاتی فعالیت های سیاسی و دگر اندیشی را رصد میکنند فعالان مدنی و سیاسی و حقوق بشر نیز در ایران باید هوشیارانه و زیزکانه قدم بردارند تا کمتر درتیررس آسیب های رژیم باشند.اگر تا زمانیکه همه مردم ایران یک دل ئ یک صدا نشده اند ما به فعالیت های پراکنده و آشکار مشغول باشیم هر آینه فعالیت ها سرکوب خواهد شد و این راه محکوم به شکست است.به هر حال امیدوارم تمامی دوستانی که در جلسه حضور داشتند سریعا آزاد شوند و فعالیت های خود را از سر گیرند.







هیچ نظری موجود نیست: