۱۳۹۱ آبان ۸, دوشنبه

نظر سید محمد خاتمی پیرامون انتخابات آتی

بعد از دولت بنده تا سطوح چهارم و پنجم برای دوستان ما پرونده سازی کردند وزرا و استانداران به کنار یک مورد بیایند بگویند چه شد؟ الحمدالله یک مدیر عالی و عادی بنده دزدی و سوء استفاده نکرد اما امروز صحبت از دزدی های چند میلیاردی می شود،آزادی های اساسی خود عامل مهم جلوگیری از فساد است. و مهمترین فساد فساد قدرت است که تحت کنترل و نظارت نباشد.
سید محمد خاتمی در جمع تعدادی از نخبگان و فعالان گرگان و گلستان گفت: برای برگزاری این انتخابات باید چیزهایی فراهم شود تداوم وضع فعلی نامطلوب است. امیدوارم وضع به گونه ای باشد که همه با اطمینان خاطر و اشتیاق بتوانند در انتخابات که عرصه مهم سرنوشت است حضور و شرکت داشته باشند. متأسفم که بگویم نشانه ای از پدیدآمدن این وضع را نمی بینم.
رییس جمهور سابق کشورمان در  این دیدار با اشاره به حق مردم بر دولتها گفت: مهترین حق این است که هر شهروند نظام جمهوری اسلامی ارباب حکومت است نه حکومت ارباب او و  این حق باید تامین شود.”
در ابتدای این حاضران به بیان مطالب و پرسش های خود پرداخته و در ادامه سید محمد خاتمی ضمن خیرمقدم سخنانی ایراد نمود.
---------
سید محمد خاتمی که پس از سرکوب اعتراضات 88 و حبس خانگی سران جنبش سبز در ایران خود را در حاشیه قرار داد و موضع گیری دقیقی پیرامون این قضایا ایراد نکرد و با شرکت خود در انتخابات مجلس مهر تاییدی بر کناری گیری ضمنی خود از اصلاح طلبان را بیان کرد.سید محمد خاتمی که از ایشان به نام مردم اصلاحات نام میبرند تنها رییس جمهوری بود که دوران تصدی اش فضای نسبتا آزاد برای مطبوعات و دگر اندیشان مهیا کرد و شمار زندانیان سیاسی تا حدودی کاهش یافت و گفتگوی تمدن ها را پایه نهاد و دست آشتی رو به بین الملل دراز کرد که هم اکنون بسیاری از مقامات ارشد دوران ریاست جمهوری ایشان در بند رژیم ایران اند.از رویی دیگر قتلهای زنجیره ای و اعتراضات سال 78 در زمان ایشان رخ داد که دو دسته گی و عدم انسجام میان دولت و جامعه سیاسی را حاکی بود.به هر حال سید محمد خاتمی بعد از دوران ریاستش تقریبا از دیدگان خارج شد و در کناری به فعالیت های خود ادامه داد تا جایی که حتی در زمان اعتراضات خرداد88 به یاری دوست دیرینش نشتافت و موضع گیری دقیقی در آن موضوع اتخاذ نکرد.
به نظر میرسد که گزینه اصللاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری سال اینده ایران که بسا نمایشی و فرمایشی است سید محمد خاتمی باشد تا شاید از فشار ها بر علیه این گروه کم شود و زندانیان منتسب به این گروه ازاد گردند.
من به نظر شخصی ام میگویم کاندید شدن سید محمد خاتمی در این برهه از زمان میتواند برای ایرانمان سودمند باشد چون کارنامه نیمه درخشانی پیرامون حقوق بشر و روابط بین الملل دارند.البته اگر از دستورات و وحی های منزل آیت الله خامنه ای در امان باشند...به هر حال ایران است و هرچه "آقا"بگوید...!!!؟؟؟



هیچ نظری موجود نیست: