۱۳۹۱ مهر ۲۷, پنجشنبه

اعتصاب غذای نا محدود نسرین ستوده

نسرین ستوده، وکیل زندانی که درحال گذراندن دوران محکومیتش در زندان اوین تهران است، در اعتراض به شرایط زندان از روز گذشته (چهارشنبه ۲۵ مهرماه) دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.
رضا خندان ،همسر این وکیل زندانی در گفت و گو با سایت کلمه ضمن تائید خبر اعتصاب غذای خانم ستوده گفت: "همسرم از هفته گذشته به دلیل شرایط سخت تصمیم داشت که دست به اعتصاب غذا بزند. من مفصل با او صحبت کردم و خواستم که فرصتی بدهد تا بتوانم با دادستانی صحبت کنم، تا این هفته هم صبر کرد اما وقتی در ملاقات امروز اطلاع دادم که دادستانی پاسخی به پیگیری‌های من و نامه اش نداده، خبر داد که اعتصابش را شروع کرده است."
نسرین ستوده وکیل دادگستری از شهریور ۱۳۸۹ در بازداشت است و در دادگاه به جرم "اقدام علیه امنیت ملی، تبانی و تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر" به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور و به جرم تظاهر به بی حجابی به ۵۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده است.
آقای خندان همچنین به قطع بودن تلفن زندانیان سیاسی اشاره کرد و گفت از ۱۸ ماه پیش تلفن‌ها قطع است و این بی‌خبری برای یک مادر در طول هفته آزاردهنده است.
همسر این وکیل زندانی با ابراز نگرانی از وضعیت خانم ستوده گفت: "من خیلی اصرار کردم که از اعتصاب غذا صرف نظر کند اما می گفت من هیچ کاری اینجا از دستم بر نمی آید و آخرین راه اعتراض برای من همین اعتصاب غذا است."
--------
این وکیل فعال حقوق بشر و سیاسی که ید طولا در وکالت پرونده های امنیتی سیاسی و اجتماعی در کارنامه خود دارد چندی پیش
توسط رژیم فاسد جمهوری اسلامی محاکمه نمایشی شد و بذای گذارندن دوران محکومیت نا عادلانه اش روانه زندان اوین گشت و حال پس از گذشت چندی و تحمل رنج های فراوان برای رساندن صدایش به گوش فاسدان حکومتی دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است و این تنها سلاحی است که در دسترس زندانیان امنیتی و سیاسی است.نسرین ستوده و عبدالفتاح سلطانی هر دو از وکلای با تجربه ای هستند که با وقف زندگی و کار خویش قدم در اشاعه دگر اندیشی و ازاد اندیشی نهادند که نظام جمهوری اسلامی فعالیت ها و سخنان آنان را تاب نیاورد و با اشد مجازات های ناعادلانه آنان را به زندان های مخوف وخالی از حقوق اولیه انسانی و رعایت حداقل های حقوق زندانیان روانه کردند .
جایی که منزل گه زنان و مردان بزرگ منشی است که جرات سخن گفتن داشتند و صحبت هایشان رعشه براندان نحیف سران حکومت فاسد جمهوری اسلامی می اندازد.وظیفه ما این است حال که در هر شرایط از ازادی نسبی بهرهمندیم اینست که یادشان را گرامی بداریم و نگزاریم زحماتشان به دست فراموشی سپرده شود وبا آوردن نامشان و فعالیتهایشان در هر کجا انان را در تاریخ ایران جاودانه سازیم تا ایندگان درس گیرند.راهشان پر رهرو باد به امید روز آزادیشان وازادی میهنمان ایران.





هیچ نظری موجود نیست: