۱۳۹۱ آبان ۲, سه‌شنبه

طرح سوال از رییس جمهور ایران

در پی جلسه امروز در مجلس ایران در مورد طرح سئوال از محمود احمدی‌نژاد، عبدالرضا مصری، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که نمایندگان مجلس از پاسخ‌های نمایندگان رییس‌جمهور در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه، قانع نشدند و طرح سوال به هیات رئیسه ارائه شده است.
به این ترتیب مطرح شدن سئوال قطعی است و آقای احمدی نژاد باید در صحن مجلس ایران به سئوالات مطرح شده پاسخ دهد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آقای مصری گفته است: "از زمان تسلیم طرح سوال به هیات رییسه،‌ هیچ کس حق اضافه کردن و پس گرفتن امضا را ندارد."
نمایندگان مجلس در طرح سوال از آقای احمدی نژاد، خواستار پاسخگویی او در مورد عملکرد اقتصادی دولت و آشفتگی بازار ارز شده اند.
طبق قانون، برای سوال از رئیس جمهور در مجلس، یک چهارم نمایندگان (حداقل ۷۳ نفر) باید پای طرح سوال را امضا کرده باشند.
به گفته سخنگوی هیات رئیسه مجلس، از زمان ارسال سئوال به رئیس‌جمهور، وی یک ماه فرصت دارد تا در صحن علنی به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.
در همین حال محمد دامادی، نماینده ساری در مجلس ایران و از طراحان سئوال از رئیس جمهوری با تاکید بر قانع نشدن نمایندگان مجلس از پاسخ نمایندگان رئیس جمهوری گفت که طراحان همچنان بر امضاهای خود برای سئوال از رئیس جمهور پایدار هستند.
خبرگزاری مهر در اواسط مهرماه نوشت یکی از دلایل افزایش تعداد امضاهای طرح سوال از رئیس دولت، اظهارات او در مورد بحران بازار ارز در نشست خبری اخیرش بوده است.
آقای احمدی نژاد در این نشست، با مقصر ندانستن دولت در مورد افزایش بی سابقه قیمت ارز در ایران، دستگاه های دیگر حکومتی را مقصر این وضعیت معرفی کرد.
او در اسفند ماه گذشته هم برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان دوره هشتم مجلس احضار شد ولی شیوه پاسخگویی او اعتراض بسیاری از نمایندگان را برانگیخت.
نمایندگان معترض معتقد بودند که آقای احمدی نژاد از پاسخگویی جدی به سوالات آنها خودداری کرده و در اظهارات خود، به پرسش کنندگان توهین کرده است.
گروهی از نمایندگان مجلس پس از پایان سخنان آقای احمدی نژاد و خروج او از مجلس، با دادن تذکرهای آئین نامه ای و تذکر قانون اساسی به پاسخ ها و لحن سخنان او اعتراض کردند.
علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران در پاسخ به اعتراضات نمایندگان گفته بود که "بعضی حرف ها نباید اینجا زده می شد" و "مجلس جای شوخی نیست".
پس از این ماجرا، موادی از آئین نامه داخلی مجلس اصلاح و تغییراتی در نحوه طرح سئوال از رئیس جمهور داده شد. بر اساس یکی از این تغییرات، پس از آنکه رئیس جمهور به سئوالات مطرح شده پاسخ می دهد، از نمایندگان مجلس در این مورد که آیا از پاسخ های او قانع شده اند یا نه رأی گیری می شود.
--------------
با خودسری ها و مواضه منزوی گونه دولت احمدی نژاد از رژیم جمهوری اسلامی باعث شده است که در پایان دوره 4ساله دوم خود نابسامانی ها ی اقتصادی وسیاسی و اجتاعی در کشور به اوج خود در 10سال گذشته برسد.چنانکه ارزش پول ملی به پایین ترین میزان خود رسبده است و وضعیت معیشتی مردم بسیار متزلزل است و ایران به یک کشور فراتر از جهان سوم و منزوی و گوشه گیر تبدیل شده است.حال اینکه جناح بازی و مخالفان وی در مجلس بعد از روی کار آمدن مجلس جدید قوت گرفت مجلسی ها قصد بر سوال از رییس جمهوری را داردند!در صورتی که چندی پیش نیز از وی در صحن مجلس از وی سوال شد و تقریبا سوال نمایندگان را به سخره گرفت.حال پس از گذشت بیش از 7سال از دوران "حکومت" وی بر مردم ایران مجلس تازه از خواب بلند شده و میخواهد دست به اصلاحات بزند! پس تا به حال کجا بوده اند؟تا به حال درشرایط بسامان مالی و تجاری و قدرت میغلتیدند و حال که منافعشان به خطر افتاده دست به کار شده اند؟!آری قریب به 10 سال است که کشور رو انزال و تاریکی میرود و حال همه بر ان شده اند که از حقوق ملت دفاع کنند.اینها همه اش بازی رجال سیاسی است تا ذعن مردم را از مسائل اصلی منحرف کند.
به علت بی موالاتی دولت و قوای دیگر پس از زلزله آذربایجان به نظر من فاجعه انسانی رخ میدهد و حداقل ها را برای یاری رساندن به هموطنانمان انجام نمیگیرد و در اقدامی خصمانه امداد گران مردمی به دلایل هجو و غیر قابل استناد بازداشت و شکنجه میشوند.از سوی دیگر سیل در شمال کشور قربانی میگیرد ولی دولت در پی حمایت از سوریه و لبنان قدم بر میدارد؟!
هر روز تعدادی از زندانیان سیاسی و امنیتی در صبح دم در سلاخ خانه های رژیم ملحد جهوری اسلامی جان میدهند!!!
کوچکترین حقوق انسانی وبشری در ایران رعایت نمیشود ...با ثروت های بسیار زیاد ایران از معادن و نفت و ...شاهد ازافزایش روز افزون بی خانمان ها و بالا رفتن امار فقرو فحشا در جانعه هستیم!!!
حال هم که گرانی و اوضاع نابسامان کمر مردم را زیر بار فشار خم کرده است..."مجلس مسخواهد سوال کند!"
حالا؟امروز؟
امروز که مردم با ید هر چه هوشیار تر از گذشته تاریخ و آنچه بر ایشان گذشته است را از یاد نبرند و دست اتحائ بسوی هم دراز کنند مجلس و دولت و قوه قضاییه و در صدر انان رهبری فقط به فکر انحراف اذهان عمومی از منجلاب کشور هستند.
در ایران ما به سوال احتیاج نداریم به عمل احتیاج داریم!
به تغییر سریع و اساسی نیاز داریم!
به آشتی بین المللی نیاز داریم!
به رعایت حقوق بشر نیاز داریم!
و به آزادی....
سران رزیم ایران باید بدانند که عمر ظلم کوتاه است و نمی توانند با انحراف خط فکری مردم همیشه آنان را بفریبند...





هیچ نظری موجود نیست: