۱۳۹۱ بهمن ۵, پنجشنبه

زندان اوین بوستان میشود.... راهکاری برای دور زدن افکار عمومی

قائم مقام معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران گفت: بزودی زندان اوین منتقل خواهد شد و مکان آن به بوستان و موزه تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام میثم امرودی در دومین جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو که ظهر پنجشنبه در سالن اجتماعات برج میلاد برگزار شد، افزود: مردم ما تعلقشان به کشور بسیار زیاد است و تهران بیش از چند هزار سال سابقه تاریخی دارد و بهانه برای گردش در آن بسیار زیاد است.

وی گفت: نزدیک به 1800 بوستان و 4 پارک بانوان در تهران وجود دارد که اگر خوب معرفی شوند می تواند فضایی را به وجود بیاورند که مردم اوقات خود را به خوبی در آنجا سپری کنند.

امرودی افزود: برخی از افرادی که به ایران می آیند در گفتگو با ما عنوان می کنند ما فکر می کردیم وارد ویرانه خواهیم شد در حالی که نقاطی در تهران وجود دارد که در مقایسه با نقاط گردشگری خارج زیباتر است.

وی به احداث بزرگراه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: برای اتصال شمالی ترین نقطه تهران تا اتوبان قم 6 هزار خانه تملک شده است که آن را بزرگراه خلیج فارس نامیده ایم.
-----------
تبدیل شدن زندان های پر سر و صدا و جنجال بر انگیز به بوستان و موزه از تدابیر امنیتی و انحرافی حکومت است که هر چند سال یک بار برای تحریف اذهان عمومی و از زبان افتادن اسم این زندان ها رواج پیدا کرده است.چند سال پیش شاهد تبدیل زندان قصر تهران که یکی از مخوف ترین زندان های ایران به شمار می آمد و اعدام های بسیاری در ان صورت گرفت به بوستان و موزه بودیم که پروژه آن همچنان ادامه دارد که زندانیان ان را بعضا به اوین و رجایی شهر و یا به شهرستان ها منتقل کردند.
حال نیز به علت پر سر و صدا شدن زندان اوین و نیز قدیمی شدن آن حکومت قصد دارد آن را تخریب و زندانیان را به مکتن دیگری منتقل کند که در این میان چندی به سرنوشت های نا معلومی دچار خواهند شد.بند های مخفی و انفرادی که اسم و نشانی از ان ها در هیچ جایی ذکر نمیشود و بازداشتگاه های موقت بند 2الف اداره اطلاعات سپاه بخشی از این قسمت هاست که سرنوشت در بند آنان مشخص نیست.
به جای انتقال زندان اوین باید تکلیف زندانیان آن خصوصا زندانیان سیاسی و امنیتی مشخص گردد.

هیچ نظری موجود نیست: