۱۳۹۱ بهمن ۲, دوشنبه

اعدام 2جوان-سعید عسگر را به یاد دارید؟

در تاریخ ۱۱ آذر ۱۳۹۱، دو نفر در تهران اقدام به زورگیری با قمه نمودند و مبلغ هفتاد هزار تومان از وی سرقت کردند. فیلم این واقعه در یوتیوب پخش شد و واکنش گسترده‌ای را برانگیخت. پس از دستگیری متهمان، جلسه دادگاه آنان به جرم دو فقره زورگیری در ۹ دی‌ماه برگزار شد. دادستان برای دو نفر از آنها درخواست اعدام کرد. متهم ردیف اول (که دوستانش را به انجام این کار دعوت کرده بود) گفت: من مادرم مریض بود، قبول دارم که جرمی را انجام دادم ولی برای عمل مادرم احتیاج به چهار میلیون تومان پول داشتم. از دو شاکی که در دادگاه حاضر بودند شاکی نخست گفت هر تصمیمی که دادگاه بگیرد برای من مورد احترام است. اما شاکی دوم گفت نظرش محاربه و اعدام متهمان نیست چون حتی بدترین آدم هم جا دارد درست شود. محکومان در سحرگاه ۱ بهمن در بوستان هنرمندان که انتخاب نامناسب محل اعدام نیز انتقاداتی را برانگیخت.اما اگر کمی به عقب تر برگردیم فرد دیگری هم بود که نه با چاقو و قمه بلکه در روز روشن با اسلحه جنگی وسط یکی از خیابان های تهران جلو شورای شهر پایتخت به صورت عضو منتخب شورای شهر تهران به قصد قتل شلیک کرد. در دادگاه هم این اتهام به سعید عسکر نسبت داده شد او هم پذیرفت البته با پوزخند. حکم عادلانه برای او چیست؟ و او الان کجاست؟
مشکل اصلی نه نحوه اجرای حکم کسی است در روز روشن وسط خیابان با سلاح سرد، سرقت مسلحانه می کند بلکه رفتار تبعیض آمیز دستگاه قضا و بی اعتمادی شدید به دستگاهی است که باید حافظ امنیت جامعه و اجرا عدالت باشد.
سعید عسگر هم اکنون در سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران با درجه سروانی شاغل است !
---------------
شاید برخی از دوستان و یا فعالین سیاسی از جزییات ماجراهای حجاریان و عسگر و بازی ترور مطلع باشند و یا حداقل یادشان باشد که قصد من هم دقیقا با استناد به شعار وبلاگم یادآوریست!
اگر بتوانید هم اکنون کتاب بازی ترور را که اگر اشتباه نکنم چاپ سال های 82-83 باشد را تهیه کنید که البته با پشتیبانی و تحریف سپاه به چاپ رسید در میابید که آن زمان سعید عسگر با یک هدفمندی خاصی تشویق به ترور حجاریان شده بود که با پشتیبانی انصار حزب الله و سپاه و بسیج به راحتی از محاکمه رهید و الان عم پاسدار رسمی سپاه است.
به هر حال اعدام 2نفر از شهروندان تهرانی ان هم پس از گذشت کمتر از 2ماه بسیار جای تامل دارد.کسانی در زندان های جمهوری اسلامی به جرم های مشابه حضور دارند که بیش از 5سال است در انتظار اجرای حکم خویشند و بعد این 2 جوان به دلیل رسانه ای شدن و یا به معنای دیگر خدشه دار شدن چهره امنیتی نظام به اعدام محکوم شدند و اعدام شدند.ظلم های بسیاری جمهوری اسلامی به فرزندان این مرزو بوم روا کرده است و میکند تا کی بنشینیم و دست بر دست بگذاریم؟
اعدام به هر جرمی و به هر نحوی محکوم است.همه با هم به اعدام نه بگوییم....

هیچ نظری موجود نیست: