سخنگوی حزب اعتماد ملی گفته با اشاره به ادعاهای اخیر فرمانده ناجا گفته است: محاکمه آنها محاکمه بخشی ازتاریخ انقلاب اسلامی خواهد بود مورخین هم تاریخ انقلاب اسلامی را پیرامون شخصیت های ریشه دار آن خواهند نگاشت و این هزینه گزافی بر گرده جمهوری اسلامی تحمیل خواهد کرد که معلوم نیست تا چه میزان بتواند توان مقاومت در مقابل این بار سنگین را برای ادامه حیات داشته باشد.
اسماعیل گرامی مقدم مشاور مهدی کروبی و نماینده سابق مجلس در خصوص اظهارات احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، گفت: “بعد از وقایع ۸۸ شاهد آن بودیم که اتهامات سنگینی به معترضین و رهبران آنها از سوی حامیان دولت مستقر و برخی از تریبون های نمازجمعه وارد می شد ، بدلیل اینکه دست آقایان از استدلال و منطق خالی بود تاکنون هم نتوانسته اند حامیان خود را و افکار عمومی را قانع کنند ، همچنان این اتهام ها و مقایسه های غلط انجام می شود.”
به گزارش سحام، احمدی مقدم چند روز پیش در اظهاراتی گفته بود: “حضرت امیر برخوردش با طلحه و زبیر ناکث و پیمان شکن در جنگ جمل چگونه بود؟ حضرت امیر دستور دادند با زبیر کاری نداشته باشید بگذارید برود با اینکه از سران فتنه بود و مستوجب مرگ و وقتی خبر آوردند که عده ای زبیر را کشته اند حضرت ناراحت شدند و حتی گریه کردند. مصداق امروز این افراد پیمان شکن آقایان موسوی و کروبی و تعدادی دیگر هستند.”
اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی در این خصوص می گوید: “بعد از وقایع ۸۸ شاهد آن بودیم که اتهامات سنگینی به معترضین و رهبران آنها از سوی حامیان دولت مستقر و برخی از تریبون های نمازجمعه وارد می شد ، بدلیل اینکه دست آقایان از استدلال و منطق خالی بود تاکنون هم نتوانسته اند حامیان خود را و افکار عمومی را قانع کنند ، همچنان این اتهام ها و مقایسه های غلط انجام می شود ! ولی ما واقعا ” بیش از آنکه که نگران اثر پذیری این اتهامات و این شیوه های مقایسه ای باشیم بیشتر دغدغه ضایع شدن وزایل شدن دین و باورهای مردم را داریم.”
فرمانده ناجا در بخش دیگری از اظهارات خود می گوید: “قرار بود واقعا با اینها [کروبی و موسوی] برخوردهای جدی کنیم ولی آقا اجازه ندادند. در یک جلسه ای بعداز فتنه روز عاشورا ما به ایشان عرض کردیم که یک تعداد از کسانی که در این فتنه دخیل هستند باید دستگیر شوند. فرمودند بروید ابتدا احراز کنید بعد بیاورید پیش من از من مجوز بگیرید.”
احمدی مقدم در گفته بود: “بعد از احراز یک لیست ۴۰ نفره بردیم فرمودند؛ این چند نفر با من، یعنی ایشان همان الگوی امیرالمومنین را در مورد این چند نفر در نظر گرفتند که البته امیدواریم قدر این عطوفت را بدانند و این فتنه را تبدیل به نهروان نکنند.”
گرامی مقدم در بخش دیگری از مصاحبه خود با سحام با بیان چند دلیل می گوید: “مقایسه ایشان و همفکرانشان درخصوص این دوران با دوران امام علی (ع) را ناگزیرم اشاره کنم که کاملا مردود است: اینکه وقتی می خواهیم مقایسه ای انجام دهیم می بایستی قواعد مقایسه را نیز رعایت کنیم بعنوان مثال درمبحث هندسه و مثلثات برای تشابه اشکال هندسی و ازجمله شکل های مثلثی قواعدی همچون دوزاویه برابر و یک ضلع و یا دوضلع و زاویه بین و یا سه ضلع مساوی می تواند درستی آن تشابه را ثابت یا رد کند و در وقایع تاریخی نیز می بایستی منطق مقایسه به لحاظ زمانی ، مکانی و محتوایی حداقل های هستند که بایستی در شبیه سازی رعایت شود ، بنابراین وقتی می گویند این دوران دوران حکومت امام علی (ع) است باید بپذیرند که بنیانگزار جمهوری اسلامی نیز با دوران حضرت رسول اکرم (ص) مقایسه می شوند چون هردو خارج از قدرت مبارزه خود را آغاز کردند، برطاغوت زمان غلبه کردند و هردو رهبری انقلاب را بر دوش داشتند.
وی می گوید: پس از رحلت نبی اکرم (ص) یعنی پس از ۲۵ سال علی ابن ابیطالب خلیفه مسلمین شدند خوب بدین ترتیب از رحلت امام (ره) نیز بایستی ۲۵ سال گذشته باشد تا بتوانیم یک چنین تمثیلی را تمکین کنیم که جهت یادآوری با آقای احمدی مقدم و همفکرانشان باید عرض کنم دوسال دیگر ممکن است مقایسه آنها بین دوران کنونی و دوران امیرالمومنین قابل بررسی شود . حالا ایشان چه پاسخی دارند برای جمع کثیری از هواداران جریان خط امام که با همین شبیه سازی براین باور باشند که بعد از وفات امام جریان خط امام نیز به مانند جریان تشیع به حاشیه رانده شده اند.”
واژه فتنه اولین بار برای یاران پیامبر به کار گرفته شد
سخنگوی حزب اعتماد ملی در ادامه تشریح دلایل خود گفت: “می بینیم که اتفاقا” این مقایسه دارای قواعد منطقی زمانی و مکانی است و از طرفی جنگ جمل هم که بیشتر در ادبیات اقتدارگرایان علیه معترضین به انتخابات و از جمله سران آن طلعه و زبیر به مقایسه کشیده می شوند کاملا نادرست است چرا که سران آنها از آغاز حکومت امام علی سر ناسازگاری را شروع کردند در حالی که آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی اینگونه نبوده اند و لذا این مقایسه هم باطل است .
درمورد واژه فتنه هم باید عرض کنم اولین بار این واژه را خلیفه سوم برعلیه یاران امام علی (ع) نظیر ابوذر ، عمار ، سلمان و غیره …. بکار برد و گناه آنان هم این بود که معترض انحراف و فساد حاکمیت بودند ! اگر بنا باشد معترضین وقایع سال ۸۸ را از این جهت که معترض هستند ، خارج قدرت هم هستند و ازسوی حاکمیت به فتنه گری متهم می شوند ، لاجرم باید بپذیریم در دوران امام علی (ع) نیستیم.
باعث تاسف است ، که فرمانده پلیس ، ابتدایی ترین قواعد مقایسه را نیز در این مصاحبه رعایت نکرده است چون در جنگ نهروان منحرفین از دین و مقدس ماب ها علیه حضرت علی (ع) شمشیر کشیدند و مقدس ماب های امروزی شمشیر به دست ، جریان اقتدارگرا را شکل داده اند ، و فصل مشترک آنها بربرداشت های ناصحیح از دین ، سوء استفاده از دین و خرافه گویی استوار است درحالی که آقایان کروبی و موسوی و زندانیان سیاسی ما ازسوی خود حاکمان متهم به دگر اندیشی داشتن افکار مترقی دردین و اداره کشور هستند.
موسوی و کروبی بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی هستند
گاهی هم از تریبون های مختلف شنیده شد این دوران را با جریان عاشورا و کربلا مقایسه می کنند و علاوه بر اتهام فتنه گری اتهام یزیدی را هم نثار معترضین پس از انتخابات کرده اند اینها متوجه نیستند که اگر این مقایسه را نیز بطور تطبیقی بررسی کنیم:
اولا: باید کمی حوصله کنند دوران امام علی(ع) به اتمام برسد و سپس مدعی عاشورا و کربلا شوند .
ثانیا: امام سوم شیعیان و یارانش حاکم نبودند بلکه معترض بودند و علیه انحراف حاکمیت اسلامی قیام کرده بودند و سرداران و سربازان یزید به بهانه بیعت نکردن ابا عبدالله و یارانش آنها را به خاک و خون کشیدند بنابراین اگر معترضین به انتخابات که براساس گزارش کمیته مشترک آقایان موسوی و کروبی بیش از ۷۰ نفر کشته داده اند اگر مدعی شوند که برای آزادی خواهی و دفاع از حق و مبارزه با فساد سیاسی خارج از قدرت به حاکمیت معترض شدند و این تعداد کشته دادند به تاسی ازسرور شهیدان این راه را انتخاب کرده اند و خود را جریان حسینی و حاکمیت سرکوب کننده را یزیدی قلمداد کنند به نظر نمی رسد شبیه سازی دور از واقعیتی را انجام داده باشند . که البته این ادعا قدری قابل نقض است که آنهم اینست که یزیدیان هرگز مدعی شهدای کربلا نبودند و آنها را بنام کشته شدگان خود مصادره نکردند درحالی که می بینیم آقای احمدی مقدم و رسایی در مجلس روزروشن شهدای جنبش سبز را نیز بنام شهدای بسیج جا می زند.”
گرامی مقدم در ادامه می افزاید: “اینگونه که آقای احمدی مقدم گفته اند رهبری گفته است آقای موسوی و کروبی و چند نفر دیگر را به من بسپارید حتما دلایل متعددی از منظر ایشان وجود داشته است اما عدم محاکمه آقایان کروبی و موسوی را نمی شود صرفا بر عطوفت رهبری معطوف کرد و اینهم درست است که حکومت می توانست دادگاهی فرمایشی تشکیل دهد و این آقایان را به تعبیر آنها به اشد مجازات محکوم کند و اما حاکمیت بدرستی می فهمد و می داند که هم چیز به همین جا ختم نخواهد شد مگر واقع عاشورا درهمان سال ۶۱ هجری متوقف شد آقایان موسوی و کروبی ریشه در انقلاب دارند یکی نخست وزیر امام لقب گرفت و دیگری امین امام شهره گرفته ، محاکمه آنها محاکمه بخشی ازتاریخ انقلاب اسلامی خواهد بود مورخین هم تاریخ انقلاب اسلامی را پیرامون شخصیت های ریشه دار آن خواهند نگاشت و این هزینه گزافی بر گرده جمهوری اسلامی تحمیل خواهد کرد که معلوم نیست تا چه میزان بتواند توان مقاومت در مقابل این بار سنگین را برای ادامه حیات داشته باشد.
آقایان کروبی و موسوی و خانواده آنها بارها اعتراض خود را براین حصر غیر قانونی اعلام کرده اند و خواهان محاکمه علنی شده اند ولی تاکنون حاکمیت از رفتار غیر قانونی خود سرباز نزده است و حاضر به محاکمه آنها نشده است .”
این نماینده سابق مجلس افزود: “فکر می کنم آقایان دچار آشفتگی ودوگانگی هستند از یک طرف در تبلیغات خود شیپور پیروزی و خاتمه (به تعبیر آنها ) فتنه را می زنند و از سوی دیگر این روزها می بینیم از تریبونها مختلف علیه جنبش سبز و رهبران آن موضع گیری های سخت و تهدید آمیز صورت می گیرد روز ۹ دی را روز خاتمه فتنه می خوانند و بدون آنکه به روی خودشان بیاورند که یکسال بعد ۲۵ بهمن ۸۹جمعیت میلیونی به دعوت رهبران جنبش دردفاع از قیام تونس و مصر به خیابانها ریختند.
برای مرگ سیداحمد خمینی هم مشابهت تاریخی هست
وی می گوید: خوب اگر هراسی از معترضین نیست و رهبران آنها هم در زندان خانگی هستند چه نیازی به این همه ولخرجی از بیت المال برای جاانداختن ۹ دی وجود دارد وانگهی اگر قرار باشد در مقام مقایسه بین حرکت ۲۵ خرداد که یک حرکت کاملا خود جوش بود با حرکت ۹ دی که کاملا یک حرکت دولتی بود نام حماسه را بکار ببریم قطعا” حرکت ۲۵ خرداد ۸۸ شایسته تر است. اقتدار گرایان برای اینکه مواضع خود را و سرکوب های فعالین سیاسی را حق جلوه دهند از دین مایه می گذراند و بشکل بدریختی هم از آن سودجویی می کنند اظهار نظرهایی همچون از تریبون نمازجمعه قم که مدعی یا علی گفتن مقام رهبری در هنگام تولد شدند ، تا این اظهارات نسنجیده فرمانده نیروی انتظامی که نشان می دهد که نه جمل و نهروان را می شناسد نه وقایع تاریخی را نه تنها نشان ناتوانی دردفاع از عملکرد خودشان است بلکه با این اظهارات جفا به نظام ، دین و تاریخ اسلام روا می دارند .
گرامی مقدم می گوید: اگر بنا به مقایسه سازی باشد دست اصلاح طلبان و معترضین به نتیجه انتخابات بسیار باز است از جمله با قواعد تطبقی زمانی ، مکانی و محتوایی به سهولت می توانند زندانیان خود را چه در زندان خانگی و چه در زندان حاکمیت با دوران امامان زندانی شیعه نظیر امام سجاد(ع) و موسی بن جعفر(ع) و به نوعی دیگر حتی می توان برای فوت ناگهانی حاج احمد آقای خمینی نیز شباهت هایی در تاریخ اسلام یافت.
ما اصلاح طلبان هیچ گاه شان و منزلتی برای مقایسه های غیر واقعی قائل نبودیم و نیستیم و هرگونه مصادره حوادث تاریخی را و سود جویی از دین وخرج کردن از ائمه اطهار را عملی ناشایسته و برعلیه دین و باورهای دینی می دانیم.”
اسماعیل گرامی مقدم مشاور مهدی کروبی و نماینده سابق مجلس در خصوص اظهارات احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، گفت: “بعد از وقایع ۸۸ شاهد آن بودیم که اتهامات سنگینی به معترضین و رهبران آنها از سوی حامیان دولت مستقر و برخی از تریبون های نمازجمعه وارد می شد ، بدلیل اینکه دست آقایان از استدلال و منطق خالی بود تاکنون هم نتوانسته اند حامیان خود را و افکار عمومی را قانع کنند ، همچنان این اتهام ها و مقایسه های غلط انجام می شود.”
به گزارش سحام، احمدی مقدم چند روز پیش در اظهاراتی گفته بود: “حضرت امیر برخوردش با طلحه و زبیر ناکث و پیمان شکن در جنگ جمل چگونه بود؟ حضرت امیر دستور دادند با زبیر کاری نداشته باشید بگذارید برود با اینکه از سران فتنه بود و مستوجب مرگ و وقتی خبر آوردند که عده ای زبیر را کشته اند حضرت ناراحت شدند و حتی گریه کردند. مصداق امروز این افراد پیمان شکن آقایان موسوی و کروبی و تعدادی دیگر هستند.”
اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی در این خصوص می گوید: “بعد از وقایع ۸۸ شاهد آن بودیم که اتهامات سنگینی به معترضین و رهبران آنها از سوی حامیان دولت مستقر و برخی از تریبون های نمازجمعه وارد می شد ، بدلیل اینکه دست آقایان از استدلال و منطق خالی بود تاکنون هم نتوانسته اند حامیان خود را و افکار عمومی را قانع کنند ، همچنان این اتهام ها و مقایسه های غلط انجام می شود ! ولی ما واقعا ” بیش از آنکه که نگران اثر پذیری این اتهامات و این شیوه های مقایسه ای باشیم بیشتر دغدغه ضایع شدن وزایل شدن دین و باورهای مردم را داریم.”
فرمانده ناجا در بخش دیگری از اظهارات خود می گوید: “قرار بود واقعا با اینها [کروبی و موسوی] برخوردهای جدی کنیم ولی آقا اجازه ندادند. در یک جلسه ای بعداز فتنه روز عاشورا ما به ایشان عرض کردیم که یک تعداد از کسانی که در این فتنه دخیل هستند باید دستگیر شوند. فرمودند بروید ابتدا احراز کنید بعد بیاورید پیش من از من مجوز بگیرید.”
احمدی مقدم در گفته بود: “بعد از احراز یک لیست ۴۰ نفره بردیم فرمودند؛ این چند نفر با من، یعنی ایشان همان الگوی امیرالمومنین را در مورد این چند نفر در نظر گرفتند که البته امیدواریم قدر این عطوفت را بدانند و این فتنه را تبدیل به نهروان نکنند.”
گرامی مقدم در بخش دیگری از مصاحبه خود با سحام با بیان چند دلیل می گوید: “مقایسه ایشان و همفکرانشان درخصوص این دوران با دوران امام علی (ع) را ناگزیرم اشاره کنم که کاملا مردود است: اینکه وقتی می خواهیم مقایسه ای انجام دهیم می بایستی قواعد مقایسه را نیز رعایت کنیم بعنوان مثال درمبحث هندسه و مثلثات برای تشابه اشکال هندسی و ازجمله شکل های مثلثی قواعدی همچون دوزاویه برابر و یک ضلع و یا دوضلع و زاویه بین و یا سه ضلع مساوی می تواند درستی آن تشابه را ثابت یا رد کند و در وقایع تاریخی نیز می بایستی منطق مقایسه به لحاظ زمانی ، مکانی و محتوایی حداقل های هستند که بایستی در شبیه سازی رعایت شود ، بنابراین وقتی می گویند این دوران دوران حکومت امام علی (ع) است باید بپذیرند که بنیانگزار جمهوری اسلامی نیز با دوران حضرت رسول اکرم (ص) مقایسه می شوند چون هردو خارج از قدرت مبارزه خود را آغاز کردند، برطاغوت زمان غلبه کردند و هردو رهبری انقلاب را بر دوش داشتند.
وی می گوید: پس از رحلت نبی اکرم (ص) یعنی پس از ۲۵ سال علی ابن ابیطالب خلیفه مسلمین شدند خوب بدین ترتیب از رحلت امام (ره) نیز بایستی ۲۵ سال گذشته باشد تا بتوانیم یک چنین تمثیلی را تمکین کنیم که جهت یادآوری با آقای احمدی مقدم و همفکرانشان باید عرض کنم دوسال دیگر ممکن است مقایسه آنها بین دوران کنونی و دوران امیرالمومنین قابل بررسی شود . حالا ایشان چه پاسخی دارند برای جمع کثیری از هواداران جریان خط امام که با همین شبیه سازی براین باور باشند که بعد از وفات امام جریان خط امام نیز به مانند جریان تشیع به حاشیه رانده شده اند.”
واژه فتنه اولین بار برای یاران پیامبر به کار گرفته شد
سخنگوی حزب اعتماد ملی در ادامه تشریح دلایل خود گفت: “می بینیم که اتفاقا” این مقایسه دارای قواعد منطقی زمانی و مکانی است و از طرفی جنگ جمل هم که بیشتر در ادبیات اقتدارگرایان علیه معترضین به انتخابات و از جمله سران آن طلعه و زبیر به مقایسه کشیده می شوند کاملا نادرست است چرا که سران آنها از آغاز حکومت امام علی سر ناسازگاری را شروع کردند در حالی که آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی اینگونه نبوده اند و لذا این مقایسه هم باطل است .
درمورد واژه فتنه هم باید عرض کنم اولین بار این واژه را خلیفه سوم برعلیه یاران امام علی (ع) نظیر ابوذر ، عمار ، سلمان و غیره …. بکار برد و گناه آنان هم این بود که معترض انحراف و فساد حاکمیت بودند ! اگر بنا باشد معترضین وقایع سال ۸۸ را از این جهت که معترض هستند ، خارج قدرت هم هستند و ازسوی حاکمیت به فتنه گری متهم می شوند ، لاجرم باید بپذیریم در دوران امام علی (ع) نیستیم.
باعث تاسف است ، که فرمانده پلیس ، ابتدایی ترین قواعد مقایسه را نیز در این مصاحبه رعایت نکرده است چون در جنگ نهروان منحرفین از دین و مقدس ماب ها علیه حضرت علی (ع) شمشیر کشیدند و مقدس ماب های امروزی شمشیر به دست ، جریان اقتدارگرا را شکل داده اند ، و فصل مشترک آنها بربرداشت های ناصحیح از دین ، سوء استفاده از دین و خرافه گویی استوار است درحالی که آقایان کروبی و موسوی و زندانیان سیاسی ما ازسوی خود حاکمان متهم به دگر اندیشی داشتن افکار مترقی دردین و اداره کشور هستند.
موسوی و کروبی بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی هستند
گاهی هم از تریبون های مختلف شنیده شد این دوران را با جریان عاشورا و کربلا مقایسه می کنند و علاوه بر اتهام فتنه گری اتهام یزیدی را هم نثار معترضین پس از انتخابات کرده اند اینها متوجه نیستند که اگر این مقایسه را نیز بطور تطبیقی بررسی کنیم:
اولا: باید کمی حوصله کنند دوران امام علی(ع) به اتمام برسد و سپس مدعی عاشورا و کربلا شوند .
ثانیا: امام سوم شیعیان و یارانش حاکم نبودند بلکه معترض بودند و علیه انحراف حاکمیت اسلامی قیام کرده بودند و سرداران و سربازان یزید به بهانه بیعت نکردن ابا عبدالله و یارانش آنها را به خاک و خون کشیدند بنابراین اگر معترضین به انتخابات که براساس گزارش کمیته مشترک آقایان موسوی و کروبی بیش از ۷۰ نفر کشته داده اند اگر مدعی شوند که برای آزادی خواهی و دفاع از حق و مبارزه با فساد سیاسی خارج از قدرت به حاکمیت معترض شدند و این تعداد کشته دادند به تاسی ازسرور شهیدان این راه را انتخاب کرده اند و خود را جریان حسینی و حاکمیت سرکوب کننده را یزیدی قلمداد کنند به نظر نمی رسد شبیه سازی دور از واقعیتی را انجام داده باشند . که البته این ادعا قدری قابل نقض است که آنهم اینست که یزیدیان هرگز مدعی شهدای کربلا نبودند و آنها را بنام کشته شدگان خود مصادره نکردند درحالی که می بینیم آقای احمدی مقدم و رسایی در مجلس روزروشن شهدای جنبش سبز را نیز بنام شهدای بسیج جا می زند.”
گرامی مقدم در ادامه می افزاید: “اینگونه که آقای احمدی مقدم گفته اند رهبری گفته است آقای موسوی و کروبی و چند نفر دیگر را به من بسپارید حتما دلایل متعددی از منظر ایشان وجود داشته است اما عدم محاکمه آقایان کروبی و موسوی را نمی شود صرفا بر عطوفت رهبری معطوف کرد و اینهم درست است که حکومت می توانست دادگاهی فرمایشی تشکیل دهد و این آقایان را به تعبیر آنها به اشد مجازات محکوم کند و اما حاکمیت بدرستی می فهمد و می داند که هم چیز به همین جا ختم نخواهد شد مگر واقع عاشورا درهمان سال ۶۱ هجری متوقف شد آقایان موسوی و کروبی ریشه در انقلاب دارند یکی نخست وزیر امام لقب گرفت و دیگری امین امام شهره گرفته ، محاکمه آنها محاکمه بخشی ازتاریخ انقلاب اسلامی خواهد بود مورخین هم تاریخ انقلاب اسلامی را پیرامون شخصیت های ریشه دار آن خواهند نگاشت و این هزینه گزافی بر گرده جمهوری اسلامی تحمیل خواهد کرد که معلوم نیست تا چه میزان بتواند توان مقاومت در مقابل این بار سنگین را برای ادامه حیات داشته باشد.
آقایان کروبی و موسوی و خانواده آنها بارها اعتراض خود را براین حصر غیر قانونی اعلام کرده اند و خواهان محاکمه علنی شده اند ولی تاکنون حاکمیت از رفتار غیر قانونی خود سرباز نزده است و حاضر به محاکمه آنها نشده است .”
این نماینده سابق مجلس افزود: “فکر می کنم آقایان دچار آشفتگی ودوگانگی هستند از یک طرف در تبلیغات خود شیپور پیروزی و خاتمه (به تعبیر آنها ) فتنه را می زنند و از سوی دیگر این روزها می بینیم از تریبونها مختلف علیه جنبش سبز و رهبران آن موضع گیری های سخت و تهدید آمیز صورت می گیرد روز ۹ دی را روز خاتمه فتنه می خوانند و بدون آنکه به روی خودشان بیاورند که یکسال بعد ۲۵ بهمن ۸۹جمعیت میلیونی به دعوت رهبران جنبش دردفاع از قیام تونس و مصر به خیابانها ریختند.
برای مرگ سیداحمد خمینی هم مشابهت تاریخی هست
وی می گوید: خوب اگر هراسی از معترضین نیست و رهبران آنها هم در زندان خانگی هستند چه نیازی به این همه ولخرجی از بیت المال برای جاانداختن ۹ دی وجود دارد وانگهی اگر قرار باشد در مقام مقایسه بین حرکت ۲۵ خرداد که یک حرکت کاملا خود جوش بود با حرکت ۹ دی که کاملا یک حرکت دولتی بود نام حماسه را بکار ببریم قطعا” حرکت ۲۵ خرداد ۸۸ شایسته تر است. اقتدار گرایان برای اینکه مواضع خود را و سرکوب های فعالین سیاسی را حق جلوه دهند از دین مایه می گذراند و بشکل بدریختی هم از آن سودجویی می کنند اظهار نظرهایی همچون از تریبون نمازجمعه قم که مدعی یا علی گفتن مقام رهبری در هنگام تولد شدند ، تا این اظهارات نسنجیده فرمانده نیروی انتظامی که نشان می دهد که نه جمل و نهروان را می شناسد نه وقایع تاریخی را نه تنها نشان ناتوانی دردفاع از عملکرد خودشان است بلکه با این اظهارات جفا به نظام ، دین و تاریخ اسلام روا می دارند .
گرامی مقدم می گوید: اگر بنا به مقایسه سازی باشد دست اصلاح طلبان و معترضین به نتیجه انتخابات بسیار باز است از جمله با قواعد تطبقی زمانی ، مکانی و محتوایی به سهولت می توانند زندانیان خود را چه در زندان خانگی و چه در زندان حاکمیت با دوران امامان زندانی شیعه نظیر امام سجاد(ع) و موسی بن جعفر(ع) و به نوعی دیگر حتی می توان برای فوت ناگهانی حاج احمد آقای خمینی نیز شباهت هایی در تاریخ اسلام یافت.
ما اصلاح طلبان هیچ گاه شان و منزلتی برای مقایسه های غیر واقعی قائل نبودیم و نیستیم و هرگونه مصادره حوادث تاریخی را و سود جویی از دین وخرج کردن از ائمه اطهار را عملی ناشایسته و برعلیه دین و باورهای دینی می دانیم.”
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر