۱۳۹۱ دی ۲۸, پنجشنبه

واکنش قدریانی به تبعیدش:بیهوده است...

ابوالفضل قدیانی، زندانی سیاسی منتقد رهبر جمهوری اسلامی، عصر روز دوشنبه (۲۵ دی-۱۴ ژانویه) از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان قزل‌حصار در کرج منتقل شده است.

به گفته‌ی زهرا رحیمی، همسر آقای قدیانی، مسوولان زندان اوین روز دوشنبه با اعلام اینکه این فعال سیاسی در لیست اعزام به زندان قزل‌حصار قرار دارد، از ملاقات وی با خانواده‌اش جلوگیری کردند و آن‌گونه که تارنمای کلمه گزارش داده، عصر همین روز، در حالی که گارد ضد شورش پشت درهای بند ۳۵۰ زندان اوین مستقر شده بود، ابوالفضل قدیانی توسط ماموران و در میان شعارهای زندانیان سیاسی از این بند خارج شده است.

در همین حال خانم رحیمی بعد از اطلاع از تصمیم مسوولان قضایی مبنی بر انتقال همسرش به زندان قزل‌حصار اعلام کرده که از ابولقاسم صلواتی، قاضی شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی که دستور این انتقال را صادر کرده به دادگاه قضات شکایت خواهد کرد.

به گفته‌ی همسر ابولفضل قدیانی، قاضی صلواتی روز ۱۸ دی‌ماه در جریان یک جلسه‌ی دادگاه تلویحا به وکیل این زندانی سیاسی گفته بوده که قصد دارد او را به دلیل نگارش نامه‌ی آخرش به زندانی دیگر تبعید کند.

آقای قدیانی که از زمان بازداشت در سال ۸۹ بارها شدیدترین انتقادها را شخص رهبر جمهوری اسلامی و نظام ولایت فقیه کرده است، در آخرین یادداشت خود که روز نهم دی ماه امسال منتشر شد، این روز را که رسانه‌های حامی حکومت به دلیل تظاهرات حکومتی در سال ۸۸ علیه جنبش سبز از آن به عنوان «حماسه» یاد می‌کنند، «روز نکبت استبداد دینی» نام‌گذاری کرد.

همسر آقای قدیانی با ابراز نگرانی از وضعیت همسرش که در سن ۶۷ سالگی از بیماری شدید قلبی نیز رنج می‌برد گفته است: «زندان قزل‌حصار، محل نگهداری زندانی سیاسی نیست. بازجوها تاوان افشاگری‌های همسرم را می‌دهند. می‌خواهند انتقام بگیرند.»

گفتنی است زندان قزل‌حصار، محل نگهداری مجرمان عادی و خطرناک، به ویژه زندانیان مربوط به مواد مخدر و قتل است.

قدیانی خطاب به صادق لاریجانی: اگر به دنبال سکوت من هستید، آب در هاون می‌کوبید

از سوی دیگر، تارنمای کلمه، نامه‌ای را از آقای قدیانی خطاب به صادق لاریجانی در همین ارتباط منتشر کرده که پیش از انتقالش از زندان اوین به نگارش درآمده است.

متن کامل نامه عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی را در ادامه بخوانید:

آن سرای آخرت را برای کسانی قرار می‌دهیم که نه هیچ گونه برتری را در زمین می‌خواهند و نه هیچ گونه فسادی را و عاقبت نیکو برای تقوا پیشگان است «سوره قصص آیه ۸۸»

آقای صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه

اخیرا قاضی صلواتی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برای من پیغام فرستاده که مرا به زندان رجایی‌شهر تبعید می‌کند. قاضی فاسد و بدنامی مثل صلواتی کسی نیست که من او را مخاطب قرار دهم و به وی پاسخ دهم. شما حتما از انواع مفاسد این فرد زمانی که در همدان قاضی بود و سپس در تهران به گونه‌ای دیگر در دادگاه‌های سیاسی آن مسیر را ادامه داده اطلاع دارید و قطعا از این موضوع نیز مطلعید که او و امثال او به دلیل همین فساد‌ها و آلودگی‌ها و نقاط ضعف‌شان به عنوان قاضی دادگاه‌های سیاسی منصوب شده‌اند تا به راحتی تسلیم عوامل اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات باشند و بی‌چون و چرا احکام دیکته شده به وسیله آن‌ها علیه نیروهای سیاسی را امضا کنند و باز به خوبی می‌دانید که این فرد در خود قوه قضاییه و در بین قضات به ارتکاب انواع مفاسد معروف است.

اگر لازم شد من در آینده در مورد مفاسد وی توضیح خواهم داد تا مردم بدانند در دستگاهی که باید پاک‌ترین و شریف‌ترین افراد در مسند قضا بنشینند، چگونه افراد فاسد جایزه می‌گیرند و ارتقا پیدا می‌کنند و علیه افراد شریف و خدوم این آب و خاک حکم صادر می‌کنند.

قاعدتا پیغام وی برای من نیز باید به دستور مقامات مافوق، شما یا بالا‌تر از شما باشد، چون اصولا وی تنها و تنها مجری دستورات و احکام دیکته شده است.

اگر هدف شما این است که با این تهدیدات مرا از بیان دیدگاه‌هایم باز دارید، بدانید که من قبل از انقلاب در رژیم شاه زندانی سیاسی بوده‌ام و شکنجه‌های آن رژیم را تجربه کرده‌ام و به حبس ابد محکوم شده‌ام و پس از سال‌ها تحمل زندان به لطف مجاهدت‌ها و مبارزات مردم و سقوط آن رژیم استبدادی آزادی خود را باز یافتم.

در این رژیم نیز پس از انتخابات رسوای سال ۸۸، بدون هیچ دلیل بازداشت و به یک سال زندان محکوم شدم و پس از آن هم به دلیل دفاعی که در دادگاه از خود کرده‌ام به سه سال زندان محکوم شدم و پس از آن نیز در پی بیان نقطه نظراتم پرونده‌های متعددی برایم تشکیل شده و تاکنون حکم شش سال زندان برایم صادر شده و چند پرونده مفتوح دیگر هم برایم تدارک دیده شده است. البته روشن است که من هم به دلیل اینکه این دادگاه‌های فرمایشی را خلاف قانون اساسی و نوع قضات آن‌ها را نیز فاسد و فاقد صلاحیت می‌دانم در آن‌ها شرکت نکرده و نخواهم کرد.

در زندان علی‌رغم تاکید پزشک قانونی بر ضرورت معالجه بیماری قلبی‌ام عوامل شما حتی از عمل به نظر پزشک قانونی و معالجه من ممانعت به عمل آورده‌اند. البته از شما و سایر مسوولین کشور که برای انقلاب و مبارزه با استبداد شاهنشاهی یک قدم برنداشته و یک سیلی هم نخورده‌اید و از انقلاب تنها سفره رنگینی که با خون شهیدان و زندانیان دوران مبارزه رنگین شده، دیده و حریصانه بر سر آن نشسته‌اید، طبیعی است که نه خون دل‌های زندانیان قبل از انقلاب و نه شرایط امروز زندانیان سیاسی و ظلم و ستم‌هایی را که به آن‌ها می‌رود را درک کنید و به آن‌ها اهمیت بدهید. و تمام و هم و غم‌تان برقراری‌‌ همان ساز و کارهای استبدادی و حتی بد‌تر از آن و ابزارهای سرکوب باشد.

این‌جانب علی‌رغم میلم سابقه قبل از انقلاب خود را اجمالا گفتم تا روشن شود اگر صدور احکام متعدد و تهدید اخیر علیه من برای جلوگیری از بیان نظراتم است، آب در هاون می‌کوبید.

من دردمندانه می‌بینم نظامی که با خون دل ملت و دادن شهیدان بسیار شکل گرفت و قرار بود جمهوری اسلامی باشد به نظام استبداد دینی با حاکمیت مطلقه فردی تبدیل شده است. تا زمانی که این انحراف وجود دارد، بر اساس تکلیف اعتقادی، اخلاقی و شرعی خود این را خواهم گفت که این نظام نه جمهوری است، نه اسلامی و نه آن چیزی که مردم شریف ایران در انقلاب بزرگ‌شان آن را می‌خواستند.

امروز‌‌ همان استبداد فردی شاه حاکم شده و متاسفانه نام دین را نیز یدک می‌کشد که به مراتب بد‌تر و خطرناک‌تر از استبداد غیر دینی رژیم پیشین است.

قَالَ یَا قَوْمِ أَرَأَیْتُمْ إِن کُنتُ عَلَىَ بَیِّنَةٍ مِّن رَّبِّی وَرَزَقَنِی مِنْهُ رِزْقًا حَسَنًا وَمَا أُرِیدُ أَنْ أُخَالِفَکُمْ إِلَى مَا أَنْهَاکُمْ عَنْهُ إِنْ أُرِیدُ إِلاَّ الإِصْلاَحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِیقِی إِلاَّ بِاللّهِ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإِلَیْهِ أُنِیبُ

گفت: اى قوم من، مرا خبر دهید، اگر من از جانب پروردگار خود بر دلیلى روشن و معجزاتى (بر نبوت خویش) باشم و او از جانب خود مرا روزیى نیکو (نبوت و دینى جامع) داده باشد (آیا باز هم دعوت من باطل و سفاهتى است)؟ و من نمى‏خواهم خود بر خلاف کارى که شما را از آن نهى مى‏کنم بروم، من تا آنجا که بتوانم جز اصلاح (حال جامعه را) نمى‏خواهم، و توفیق من جز به یارى خدا نیست بر او توکل کردم و به سوى او بازمى‏ گردم «سوره هود آیه ۸۸»

ابوالفضل قدیانی

هیچ نظری موجود نیست: