۱۳۹۱ دی ۱۸, دوشنبه

وضعیت شغلی میرحسین موسوی به صورت تعلیق درآمد...

با گذشت ششصد ونود روز از حبس خانگی میرحسین موسوی، یک مقام مسئول گفته است که میرحسین موسوی و ی بدلیل غیبت درمحل کار تعلیق شد!

این مقام مسئول در آموزش عالی کشور که نامی از وی برده نمی شود، آخرین وضعیت بازنشستگی میرحسین موسوی را اعلام کرده و گفته است: میرحسین موسوی مدتی پیش تقاضای بازنشستگی خود را در دانشگاه تربیت مدرس مطرح کرده بود.

وی در پاسخ به این سوال مهر که آیا با این درخواست استاد سابق دانشگاه تربیت مدرس موافقت شد یا نه، اظهار داشت: بررسی تقاضای بازنشستگی موسوی هم اکنون در اختیار دانشگاه تربیت مدرس نیست و این موضوع به علت گشوده بودن پرونده موسوی در دستگاه قضا باید از این نهاد پیگیری شود. این منبع آگاه به مهر اعلام کرد: میرحسین موسوی به علت غیبتهایی که داشت وضعیتش به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش کلمه این سخنان در حالی مطرح می شود که تاکنون میرحسین موسوی در هیچ محکمه ای پرونده قضایی ندارد و مسئولان قوه قضاییه حتی از اظهار حبس یا حصر خانگی در مورد این نخست وزیر هشت سال دوران دفاع مقدس خودداری کرده و تنها گفته اند که آنها در منزل شخصی شان هستند.

میرحسین موسوی که مدرک مهندسی خود را در سال ۴۸ از دانشگاه ملی( شهید بهشتی) دریافت کرد، پس از پایان دوران نخست وزیری در سال ۶۸ تدریس در دانشگاه تربیت مدرس را نیز آغاز نمود. اینک با گذشت این همه سال، حتی از پرداخت حقوق بازنشستگی که مانند همه کارمندان کشور از محل کسورات قانونی کسر میشده است نیز خودداری می شود.

بر اساس نامه ای که اخیرا دختران میر حسین موسوی نوشته اند در ماههای اخیر، میرحسین با حساسیت زیاد و جدیت کار خود را پیگیری می کرد تا وضعیت حقوق دانشگاهی ایشان که به علتی مشابه سایر اساتید معترض معلق شد، روشن شود.

آنها در نامه خود تاکید کرده بودند که والدینشان مانند اکثر مردم رنج کشیده ایران زندگی میکنند و برای تامین معاش و دغدغه های خود را دارند.

به گفته دختران موسوی، حقوق دانشگاهی و بازنشستگی پدر و مادر آنها پرداخت نمی شده و حتی دسترسی به حساب مالی ایشان نیز تا همین اواخر غیر ممکن بوده است.

حقوق بازنشستگی در واقع از محل کسر مقداری از حقوق در دوران خدمت تامین میشود که با این اوصاف به نظر میرسد مقامات عالی کشور حتی تا این میزان نیز حاضر به رعایت حقوق انسانی منتقدان خود نیستند.

مطابق نامه دختران موسوی بعلت تهدید و ارعاب یا تمایل دستگاه حاکم بر وزارت علوم و وزارت اطلاعات، هیچ کس حاضر به پاسخگویی در این زمینه نبوده است و تنها به آنها گفته شده که پرونده بازنشستگی سایر اساتید تربیت مدرس وارد روال خود شده است اما درباره اقای موسوی شخص وزیر علوم( مسوول برگزاری انتخابات مهندسی شده) مدیریت پرونده را برعهده دارد.

میرحسین موسوی از سال ۱۳۵۳ در دانشگاه ملی تدریس می‌کرده است. وی پس از اوج گیری مبارزه از تدریس در دانشگاه خودداری میکند و پس از انقلاب نیز در حزب جمهوری و وزارت امور خارجه و نیز در سمت نخست وزیری شاغل بود. پس از آن و از سال ۶۸ وی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس شد. بر این اساس آقای موسوی ۳۸ سال سابقه فعالیت دارد.

اینک پس از نزدیک به دو سال یک مقام بدون اشاره به نام و مسئولیتش علت تعلیق میرحسین موسوی را عدم حضور در محل کار ذکر می کند. گویی این نخست وزیر هشت سال دفاع مقدس به خواسته خود ششصد و نود روز است که در حبس خانگی است و از حداقل امکانات و حقوق یک زندانی معمولی نیز بی بهره است.

صبح امروز نیز فرزندان اقای کروبی و فرزندان اقای موسوی و رهنورد در بیانیه ای مشترک خطاب به ملت ایران اصرار بر نقض آشکار حقوق اولیه انسانی و قوانین و مقرارت جاری کشوری در مورد میرحسین و کروبی و رهنورد را محکوم و اعلام کردند که این اتفاقات نمی تواند بدون تایید یا اطلاع مقامات عالی کشور باشد.
-------------
حتما تا حالا ضرب المثل خودشون بریدن و خودشون دوختن رو شنیدین؟؟؟؟
حکایت حکومت ایرانه
خودش بازداشت میکنه.توقیف میکنه.سرکوب میکنه
بعدشم تعلیق میکنه اونم به علت عدم حضور....
مردم هم که ......


هیچ نظری موجود نیست: