۱۳۹۳ شهریور ۲۰, پنجشنبه

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات رقصنده‌های جوانی که در ویدیو کلیپ ترانه 'هپی' شرکت کرده بودند !

در این ویدیو چند دختر و پسر ایرانی نشان داده می‌شود که با آهنگ "هپی" فرل ویلیامز، سازنده و خواننده آمریکایی این آهنگ، در کوچه‌های تهران و روی پشت‌بام در حال رقصیدن هستند.دست اندرکاران نسخه ایرانی این موزیک ویدیو بیش از سه ماه پیش (در ۳۰ اردیبهشت) شناسایی و بازداشت شدند اما یک روز بعد خبر آزادی آنها به قید وثیقه اعلام شد.
طبق گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات رقصنده‌های جوانی که در ویدیو کلیپ ترانه 'هپی' شرکت کرده بودند برگزار شده است.
گفته می شود این افراد با اتهاماتی از قبیل "روابط نامشروع" بین اعضای گروه و همچنین آنچه "مشارکت در ساخت کلیپ مبتذل" نامیده شده مواجه هستند

این ویدئو تاکنون ده‌ها هزار بیننده داشته است و سرنوشت سازندگان و دست اندرکاران این ویدیو نه تنها در رسانه‌های داخلی و بین المللی بازتاب گسترده‌ای داشته بلکه واکنش بسیاری از افراد سرشناس از جمله فرل ویلیامز را در پی داشته است.
همچنین در حساب توییتر منسوب به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، جمله‌ای از سخنان یک سال پیش او به زبان انگلیسی منتشر شد که معنای فارسی اش این است: "شادی حق مردم ماست، ما نباید در مورد رفتارهای ناشی از شادی سختگیر باشیم."
کمپین بین‌المللی حقوق بشر همچنین مطلع شده است که همۀ وکلا به اتهام داشتن روابط نامشروع موکلان خود اعتراض کردند.
بنا به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران رای دادگاه تا چند روز دیگر اعلام خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: