۱۳۹۳ شهریور ۲۰, پنجشنبه

سازمان عفو بین الملل امروز پنج شنبه ۲۰ شهریور ماه با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی غنچه قوامی، دختر ۲۵ ساله ایرانی_بریتانیایی شد

غنچه قوامی،۳۰ خرداد ماه سال جاری برای تماشای بازی والیبال ایران و ایتالیا به مقابل ورزشگاه آزادی تهران رفته بود اما به همراه شماری دیگر از زنان و دختران بازداشت و سپس آزاد شد.

عفو بین‌الملل در بیانیه خود تاکید کرده است که خانم قوامی اکثر این مدت را در سلول انفرادی و بدون آنکه اجازه دیدار با وکیل خود را داشته باشد، گذرانده است.اما وقتی روز نهم تیر (۳۰ ژوئن) برای دریافت وسایل ضبط شده اش به بازداشتگاه وزرا رفت، بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان اوین است.
در بخشی از بیانیه این سازمان با اشاره به اینکه غنچه قوامی هنوز رسما تفهیم اتهام نشده، آمده است: وی در بررسی‌های صورت گرفته به اتهام "تبلیغ علیه نظام" در بازداشت است.
غنچه قوامی، در دانشگاه سواز لندن رشته حقوق خوانده است. او اسفند ماه سال گذشته پس از پایان تحصیلاتش به ایران بازگشت.
محمود علیزاده، وکیل خانم قوامی پیشتر به کمپین بین المللی حقوق بشر گفت: "متاسفانه اجازه ملاقات یا تماس با موکلم را هنوز نیافته ام و چون ایشان هنوز در مرحله بازجویی است و کیفرخواست صادر نشده دقیقا نمی دانم اتهامش چیست."
آقای علیزاده با اظهار امیدواری نسبت به آزادی خانم قوامی، گفت: "امیدوارم بر اساس صحبت هایی که شده تا چند روز آینده خانم قوامی با قرار وثیقه آزاد شود. من خوش‌بینم."
بر اساس گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، غنچه قوامی تا کنون چند مرتبه با خانواده اش تماس تلفنی و یک بار نیز ملاقات حضوری داشته است. مسئولان قضایی بارها در طول این مدت به خانواده خانم قوامی قول آزادی او را با قرار وثیقه داده اند با این حال او حدود ۷۰ روز است که در زندان اوین به سر می برد و هر ماه بازداشت موقتش تمدید می شود.

هیچ نظری موجود نیست: