۱۳۹۲ دی ۱۷, سه‌شنبه

نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران در شهرستان سردشت پس از کشتن یک جوان کُرد، جنازه وی را بر زمین کشاندند.

نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران در شهرستان سردشت پس از کشتن یک جوان کُرد، جنازه وی را بر زمین کشاندند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شاهدان عینی در سردشت از قتل یک جوان کُرد به نام سامان خضری فرزند رحمان ملقب به “سوری” توسط نیروهای نظامی خبر دادند.
یک منبع مطلع با تأکید بر این خبر به خبرنگار کُردپا گفت: شب گذشته نظامیان حکومتی جوانی ٢۶ ساله را در سردشت با گلوله کشته و سپس جسد او به خودرو بسته و به مسافت ٢ کیلومتر بر زمین کشاندند.
وی اظهار داشت: نیروهای نظامی این جوان کُرد را به ظن حمل کالای قاچاق هدف تیراندازی قرار داده و پس از اقدام به کشاندن جنازه وی بر روی زمین، لباس‌هایش را از تنش درآورده بودند.
این جوان کُرد از اهالی نلاس از توابع سردشت بوده که چندی قبل زندگی مشترک خود را آغاز کرده بود.
گفته می‌شود این اقدام نظامیان حکومتی موجب خشم شهروندان کُرد در سردشت و روستاهای حومه شده و تاکنون هیچ مقام نظامی منطقه حاضر به پاسخگویی به حادثه‌ی شب گذشته نشده است.
در روز‌های گذشته دو شهروند کُرد در شهرهای سقز و اسلام‌آباد‌غرب، در استان‌های کردستان و کرمانشاه با شلیک نیروی انتظامی ایران کشته شدند.
همچنین یک جوان ٣٠ ساله به نام پوریا اسدی ساکن شهر اسلام‌آباد‌غرب در استان کرمانشاه در یکی از خیابان‌های این شهرهدف شلیک گلولە قرار گرفته و جانش را از دست داد.
 هفته گذشته نیز یک کولبر کُرد به نام رامیار ابراهیمی ۲۳ ساله در منطقە “آلان” سردشت استان آذربایجان غربی، مورد اصابت گلولە نیروهای انتظامی ایران قرار گرفت و بە کما رفت.
چندی پیش امید کریمیان، نماینده مریوان در مجلس خطاب به رئیس‌جمهور ایران گفت: “آقای روحانی از عدالت‌ اجتماعی‌تان، تاکنون کشته شدن شهروندان کُرد توسط نیروهای انتظامی کردستان نصیب ما شده است.”
محسن بیگلری، نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه نیز در تاریخ ۳۰ آبانماه خطاب به وزیر کشور با اعلام اینکه در دو ماه گذشته چندین شهروند کرد به خاطر بی‌احتیاطی نیروهای نظامی کشته شده‌اند، از وی در خصوص پرونده مورد هدف قرار گرفتن “آوین عثمانی” از سوی ماموران نیروی انتظامی خواستار توضیح شده بود ولی‌ تا این لحظه وزیر کشور دولت روحانی پاسخی نداده است.
با وجود کشتارواعدام کردها در روز‌های اخیر توسط نیروهای نظامی جمهوری اسلامی،  بی‌ بی‌ سی‌ در اقدامی سوال بر انگیز چنین تیتری ‘قتل فروهر کار کُردهای مخالف اوجالان بود’!  برای گزارش خود در رابطه با قتل فروهر‌ها انتخاب کرده تا از بار مسئولیت حکومت ایران در قتل‌های زنجیره‌ ای کم نمایند، و کشتار کرد‌ها را توجیه کنند!