۱۳۹۲ اسفند ۱۱, یکشنبه

مریم شفیع پور _ اولین دانشجوی زندانی بعد از رویِ کار آمدن حسن روحانی هفت سال حبس محکوم شد!

مریم شفیع پور _ اولین دانشجوی زندانی بعد از رویِ کار آمدن حسن روحانی _ پس از هفت ماه بلاتکلیفی از سوی قاضی صلواتی به هفت سال حبس محکوم شد. 

به گزارش خبرنگار ادوارنیوز٬ این فعال دانشجویی به تحمل هفت سال حبس تعزيرى به اتهام تبلیغ، اجماع و تبانی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و امضا بیانیه‌ها و همکاری با سایت‌هایی که قاضی آنها را غیر مجاز نامیده٬‌محکوم شده است.

گزارش ها حاکی از آن است که وی در دوران بازداشت هفت ماه خود از سوی ضابطین قضایی برای انجام اعترافات اجباری به شدت تحت فشار قرار گرفته بود با این حال او هیچ کدام از اتهام‌های وارده را نپذیرفته است.

این حکم در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی صادر شده است.

نزدیکان به خانواده این فعال دانشجویی می گویند پیش از این و در مراحل بازجویی، مریم بارها از سوی بازجویان تهدید شده بود که در صورت عدم همکاری حکم سنگینی برای او صادر خواهد شد.

Photo: ‎نوشتيم : "مریم شفیع پور _ اولین دانشجوی زندانی بعد از رویِ کار آمدن حسن روحانی _ پس از هفت ماه بلاتکلیفی از سوی قاضی صلواتی به هفت سال حبس محکوم شد "   

فردي به نام كاوه از سمنان (محل تولد حسن روحاني) نوشت: " به حسن روحانی چه ربطی داره آخه؟؟؟؟؟؟؟ مگه رییس قوه قضاییه شده ؟؟؟؟ من نمیخوام ازش طرفداری کنم ولی آخه به اون ربطی نداره این حکم ها..... "

خارج نشينان نوشتند: "  بازداشتهای وزارت اطلاعات ربطی‌ به دولت نداره، ضمن این که وزارت اطلاعات هم ربطی‌ به دولت نداره، از اون طرف وزارت اطلاعات مسوول باز داشت‌ها نیست، اگر هم بود ربطی‌ به دولت نداره، سیاه نمائی نکنید، از اون طرف قوه قضایه هم ربطی‌ به هیچ چیز نداره و وزارت دادگستری هم کلاً بیربطه، اگر هم دولت می‌تونست کاری بکنه به شما ربطی‌ نداره چون الان فقط با بالا بردن سقف مطالبات شما دارید به تند رو‌ها بهانه میدید که فضایی رو که امنیتی نیست - چون من میگم - رو امنیتی کنن "‎