۱۳۹۲ اسفند ۱۰, شنبه

آقای روحانی آیا فرد محکوم به اعدام در آخرین لحظه حق داشت مادرش راببیند؟

در چند روز گذشته يک فيلم ويدئويی کوتاه در شبکه های اجتماعی باز نشر شد که در آن يک جوان متهم به تجاوز در واپسين لحظه های پيش از اعدام علنی با طناب دار، آخرين خواسته خود را ديدار مادرش عنوان کرد، خواسته ای که با مخالفت ماموران اجرای حکم روبرو شد و جوان محکوم به اعدام، پس از درگيری فيزيکی با ماموران در حالی که فرياد می زد «مادر حلالم کن»، عاقبت به دار آويخته شد. 

لازم به ذکر است که نام جوانی که اعدام شد در رسانه‌‌ها ذکر نشده و از اینرو روند دادرسی این محکوم به اعدام نیز کاملا نا مشخص است.

به گزارش خبرگزاری ها در دو هفته گذشته دست کم ۳۰ تن در ايران اعدام شدند که ۸ تن از اين افرداد حکم اعدامشان در ملاءعام بوده است.

پس از انتشار یک ویدئو در سایت سپیده دم که در آن‌ پرسیده شد: 

آقای روحانی آیا فرد محکوم به اعدام در آخرین لحظه حق داشت مادرش راببیند؟

تعدادی از طرفداران دولت و آنها که آماده دفاع از حکومت تحت هر شرایطی هستند، این مسائل را مربوط به دولت ندانستند و اصولا اعتراض به این شیوه اعدام در ملا عام را سانتی مانتالیسم روشنفکری نامیدند و این سوال را از سایت سپیده دم پرسیدند: 

" تو اگه یه روزی یکی جلو چشات به یکی از اعضای خونوادت تجاوز کنه و بعد اونو از پا دربیاره انتظار داری چه رفتاری باهاش بشه؟ چند ساله داری حنجره پاره میکنی که چی؟ اصلا این استدلالهای شما خنده دار و مسخرس " 

حال سوالاتی که مطرح میشوند از این قرار است:

آیا افرادی که اعدام میشوند در یک روند دادرسی عادلانه و با حضور وکیل و‌ هیئت منصفه محکوم میشوند؟ آیا رسانه‌‌ها آزادانه میتوانند موشکافانه این پرونده‌ها را بررسی‌ کنند؟

آیا نیروی انتظامی و وزارت کشور دولت روحانی نباید پاسخ گوی عملکرد خود به عنوان مجری این اعدام‌ها و کتک زدن محکوم قبل از اعدام باشند؟

چرا هر پرسشگری باید " خواهر و مادر " خود را هنگام تجاوز تجسم کند تا این امکان را داشته باشد ضعف‌های دستگاه قضایی و دولت به عنوان مجری قانون را بررسی‌ کند؟

چرا شما طرفداران دولت هنگامی که وابستگان حکومت و بیت رهبری مرتکب جرم و جنایت میشوند، فراموش می‌کنید که قربانیان را خواهر و مادر خود تصور کنید؟

آیا حسن روحانی همان فردی نیست که در سال ۱۳۵۹ خواهان به دار کشیدن مخالفان در نماز جمعه شده بود؟

یکی‌ از این افراد وابسته به حکومت، مداح متجاوز به زن شوهر دار " مهدی زنگنه" که با وساطت محمد طاهری و محمود کریمی (همان "مداح هفت تیر کش" محبوب علی‌ خامنه‌ای) در تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ آزاد شد!

مهدی زنگنه مداح سرکوبگر به جرم ارتباط جنسی با ۸ دختر و زن شوهر دار به قید وثیقه آزاد است چندی پیش سایت بازتاب امروز بدون اشاره به نام مهدی زنگنه اعلام کرد که یکی از مداحین مشهور به جرم ارتباط جنسی با زن شوهر دار دستگیر شده است . در کمال تعجب نام وی در لیست شب شعر انقلاب که توسط شهرداری تهران تدارک دیده شده آورده شده است . به گفته یک منبع موثق مهدی زنگنه با قید وثیقه از زندان آزاد شده و بجز این مورد ۸ پرونده دیگر از وی به جرم اغفال و ارتباط جنسی نا مشروع وجود دارد . وی همچنین مورد حمایت فرید حداد فرزند حداد عادل است و از نیروهای سرکوب گر در جریان اعتراضات ۸۸ بوده است . پلیس فتا در لپ تاپ شخصی مهدی زنگنه نوارهای صوتی و تصویری متعددی را پیدا کرده است که وی از دختران و زنانی که مورد تجاوز قرار داده به قصد اخاذی تهیه می کرده است . لازم بذکر است سازمان فرهنگی و هنری شهرداری زیر مجموعه شهرداری تهران است و شهاب مرادی که ریاست این سازمان را بر عهده دارد از جانب قالیباف به این سمت منتصب شده است . همچنین فرید حداد فرزند حداد عادل مشاور سازمان فرهنگی و هنری شهردای تهران می باشد .

این مداح که اقدام به برقراری رابطه نامشروع با زنی شوهردار کرده بود، اواخر فروردین گذشته با شکایت شوهر این خانم دستگیر شده و با وساطت محمد طاهری و محمود کریمی آزاد شد.

همسر این زن، مدارک رابطه نامشروع را ضمیمه پرونده کرده بود.

در همان زمان گفته می شد که تعدادی از مشهورترین مداحان کشور در حال رایزنی و اعمال نفوذ برای آزاد کردن این مداح هستند.

وی در صدا سیما جمهوری اسلامی ، مجری برنامه‌های مذهبی و عقیدتی نیز می باشد.

حال مجددا ميپرسيم: آقای روحانی آیا فرد محكوم به اعدام در آخرین لحظه حق داشت مادرش راببیند؟