۱۳۹۱ بهمن ۲۷, جمعه

توقیف وثیقه سعید عابدینی و...

توقیف وثیقه سعید عابدینی و تهدید وثیقه گذار/ احضار پدر دو جوان کشته شده ی مهابادی به اداره اطلاعات / تاسیس بند جدید در زندان مرکزی زاهدان و امنیتی شدن فضای زندان

توقیف وثیقه سعید عابدینی و تهدید وثیقه گذار

دادسرای غیرقانونی مقدسی اوین اقدام به توقیف وثیقه سعید عابدینی، شهروند مسیحی ایرانی – آمریکایی کرده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بازجویان اطلاعات سپاه نیز با تهدید وثیقه گذار برای جلوگیری از آزادی این زندانی تلاش می‌کنند.

سعید عابدینی شهروند مسیحی دارای تابعیت دوگانه ایرانی و آمریکایی است که به دلیل تاسیس کلیسای خانگی در سال ۲۰۰۹ پرونده‌ای برای وی مفتوح شد و پس از ورود به کشور در سال ۲۰۱۲ از سوی اطلاعات سپاه بازداشت و روانه بند ۲ الف شد.

بیش از هشتاد سناتور ایالات متحده از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، روز پنج‌شنبه ٢۶ بهمن (چهاردهم فوریه) در نامه‌ای خطاب به "جان کری" وزیر خارجه آمریکا، از وی خواستند تا برای آزادی "سعید عابدینی" کشیش آمریکایی ایرانی‌تبار که در زندان‌های ایران به سر می‌برد، از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

احضار پدر دو جوان کشته شده ی مهابادی به اداره اطلاعات

پدر دو جوان کشته شده مهابادی به اداره اطلاعات این شهر فراخوانده شد.

بر اساس گزارش رسیده به آژانس خبری موکریان،عصر روز 26 بهمن ماه،محمد رستم نژاد پدر دو جوان کشته شده ی مهابادی به نام های هوشیار رستم نژاد (17 ساله)و حسین رستم نژاد(19 ساله) به اداره اطلاعات مهاباد احضار وتا لحظه تنظیم این خبر به منزل خود بازنگشته است.

گفتنی است تاکنون از علت احضار این شهروند به اداره اطلاعات مهاباد اطلاعی حاصل نشده است.

یاد آور می گردد شب 16 بهمن رزگار معروفی آذر همراه هوشیار و حسین رستم نژاد در منطقه سورکیو بانه به دلیل داشتن بار قاچاق بازداشت و بعد از شش روز جسد آنها در حالی که دست و پایشان بسته شده بود پیدا شد.

تاسیس بند جدید در زندان مرکزی زاهدان و امنیتی شدن فضای زندان

سازمان زندانهای استان زاهدان با تاسیس یک بند جدید در زندان زاهدان اقدامات خود را برای امنیتی کردن این زندان گسترش داد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این بند جدید که به عنوان قرنطینه از آن استفاده خواهد شد ظرفیت ۱۰۰ نفر را دارد که حدود ۳۰۰ نفر به آنجا منتقل خواهند شد.

قرنطینه جدید امکان ارتباط با خارج از زندان از طریق تلفن را نیز نخواهد داشت و زندانیان به صورت تنبیهی به آنجا منتقل خواهند شد، این بند با حضور دادستان زاهدان در هفته گذشته افتتاح شده است.

مسئولین زندان مرکزی زاهدان همچنین در راستای امنیتی کردند فضای زندان از کارکنان حفاظت زندان برای سایر امور چون بهداری و مددکاری، فروشگاه و... استفاده می‌کنند و با ممنوع التردد کردن زندانیانِ رابط بین فروشگاه‌ها و بهداری و مددکاری اقدامات جدیدی را برای کنترل بیشتر زندانیان انجام دادند.

هیچ نظری موجود نیست: