مخالفان جمهوری اسلامی ایران می‌گویند که نهادهاى اطلاعاتى و امنيتى این کشور همزمان با موج احضارها و فشار به فعالان سياسى و رسانه‌ای در داخل، تهديد فعالان مخالف نظام در خارج نیر آغاز کرده‌اند.
روح‌الله زم، یکی از فعالان سیاسی خارج از کشور با انتشار عکس و نوشته‌هايى از كشته شدن يكى از دوستان خود در داخل كشور ضمن اتهام دستگاه‌های امنیتی نظام گفته كه تهدیدها عليه خود وى نیز از سه ماه پیش آغاز شده است.
به گزارش سايت اصلاح طلب "سحام نيوز"، اين فعال سیاسی و رسانه‌ای مقیم خارج از کشور در مطلبی که به همراه عکس در صفحه فیس‌بوک و اینستاگرام خود منتشر کرده، از تهدید سه ماه‌ی خود خبر داده و نوشته که یکی از دوستانش دو ماه پیش از این در "وسط تهران" در "اقدامی غیرحرفه‌ای" توسط "یک نهاد امنیتی" کشته شده است.
پیغام هاى فرستاده شده به روح الله زم و عكس جسد شخص كشته شده
آقاى زم اسم فرد كشته شده را ذكر نكرده اما گفته كه وى " دو ماه قبل با عملیات مشترک (حفا واجا/ معاونت ضد واجا) کشته شده است".
در همراه با نوشته‌ منتشر شده توسط «روح‌الله زم»، عکس‌هایی از جنازه‌ی یک فرد و نوشته‌های رد و بدل شده با برخی افراد دیده می‌شود.
او می‌گوید که این پیام‌ها را از منابع خبری و رسانه‌ای خود، "که برخی از آن‌ها شناخته شده هستند" و از "فرد کشته شده" دریافت کرده است.
در نوشته روح‌الله زم، آمده است كه تهديدها " بیش از سه ماه است ادامه دارد، تمام هم نمی‌شود، روزی شفاهی، چند روز کتبی، از سوی افراد مختلف و چهره‌های شناخته شده مرتبط".
آقاى زم در ادامه نوشته: "یکی از دوستانم طی فرآیندی غیر حرفه‌ای وسط تهران هدف قرار گرفت، او را در منزلش زدند، پیش از مرگ هشدار داد که هم «مرا می‌کشند» و هم «او را»، او گفت می‌داند که چطور از مرگ فرار کند، اما نتوانست، پس از آن روزگار ما چرخید و امروز این دایره بر من تنگ‌تر شده".
وى افزوده: "تخریب و ترور شخصیت را از داخل و خارج آغاز کرده‌اند تا در نهایت بربایند و اگر نشد بزنند. شناخته شدگانی که می‌شود روی سرشان قسم خورد پیام می‌دهند، زنگ می‌زنند و می‌گویند طی عملیات مشترک طراحی شده اطلاعات سپاه، واجا و نیروی قدس قرار است بربایند مرا، برای چه؟ گفته‌اند می‌توانند با ربایش حفره‌ها را بپوشانند! آن‌ همه سازمان و نهاد اطلاعاتی و امنیتی، مگر بدون ربایش یا زدن، نمی‌توانند حفره‌ها را بپوشانند؟ پس برای چه «حقوق نجومی» می‌گیرند؟ برای چه ایجاد شده‌اند؟ درهاتان را ببیندید و یک «جلاد» استخدام کنید تا بزنند و بکشند و پول مردم را نیز حرام نکنید، اگر این‌چنین قرار است حفره‌هایتان را بپوشانید!".
روح الله زم فاش كرده كه "چند هزار صفحه سند و مدرک و اطلاعات شفاهی و مکتوب را طی چند جلد کتاب گردآوری می‌کنم تا بماند".