۱۳۹۵ مهر ۴, یکشنبه

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس - 2016


شورای ملی مقاومت ایران متشکل از گروه‌های مخالف رژیم ایران… کنفرانس بزرگی را با مشارکت شخصیتهای سیاسی و حقوقی مخالف رژیم ایران و هم‌چنین با حضور شمار زیادی از نمایندگان احزاب و پارلمانهای کشورهای غربی و عربی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

فراخوان این گردهمایی بزرگ با شعار «سرنگونی فاشیسم مذهبی، بانکدار مرکزی تروریسم و بنیادگرایی» آغاز شده است.

العربیه افزود: «خبرنگار العربیه از محل برگزاری کنفرانس در پاریس در گزارشی که برای العربیه ارسال کرده، از شرکت و حضور صدها شخصیت سیاسی و حقوقی از کشورهای مختلف جهان به‌ویژه اروپا و آمریکا در این کنفرانس خبر داد»
فعالیت‌های مقدماتی این کنفرانس که روز جمعه آغاز شد با سمپوزیومی تحت عنوان 'بحران خاورمیانه، راه‌حل چیست؟ '  آغاز شد. دیپلوماتها و سیاستمداران غربی و همچنین چهره‌های سیاسی سازمانهای بین‌المللی در این سمپوزیوم سخنرانی کردند.

شرکت کنندگان در اولین جلسه، مسأله بحران خاورمیانه و چشم‌انداز راه‌حلهای پیشنهادی این منطقه بحرانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این جلسه با ریاست دکتر آلخو ویدال کوادراس معاون سابق رئیس اتحادیه اروپا، آغاز شد. سمینار با سخنرانی فیلیپ کراولی، معاون وزیر امور خارجه سابق آمریکا آغاز شد.

کروالی گفت: «ما باید با کشورهای همسایه ایران که تهران تهدیدی و خطری جدی برای آنهاست، همکاری کنیم. به‌ویژه که در مقابل و به موازات افراط گرایی رژیم ایران افراط گرایی سازمان تروریستی داعش نیز منطقه را تهدید می‌کند» .

کراولی با اشاره به نقش منفی در عراق، سوریه و لبنان، گفت: «نقش مخرب و ویرانگر ایران در منطقه را نمی‌توان انکار کرد به‌خصوص در بحران سوریه است» » .

وی افزود: «ما نمی‌توانیم سیاست داخلی رژیم ایران را از سیاست خارجی‌اش جدا کنیم» .

مارک گینزبرگ، سفیر سابق آمریکا در مراکش، و مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا برای سیاست شرق میانه، برونو تیرناس کارشناس امور راهبردی آمریکا، توریسلی عضو سابق مجلس سنا و شخصیتهای اروپایی دیگری در این کنفرانس سخنرانی کردند.

اغلب سخنرانان بر نقش مخرب رژیم ایران در منطقه به‌ویژه در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و یمن تأکید کردند.

هیچ نظری موجود نیست: