۱۳۹۲ آذر ۱۵, جمعه

بازداشت دو وبنگار مسیحی


 منابع حقوق بشری از انتقال یک شهروند مسیحی بنام رسول عبداللهی به بند ٣٥٠ زندان اوین جهت گذراندن محکومیت سه ساله خبر دادند. همزمان در ادامه موج جدید بازداشت فعالان سایبری و وبنگاران در ایران، دو وبنگار دیگر توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شدند. یک مقام ارشد قضایی جمهوری اسلامی نیز روز چهارشنبه اعلام کرد "با تلاش سازمان اطلاعات سپاه کرمان ۱۶ نفر از فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان شناسایی شدند."
 به گزارش جرس، رسول عبداللهی، از شهروندان نوکیش مسیحی، که به اتهام "اجتماع و تبانی و تبلیغ برای مسیحیت" به سه سال حبس محکوم شده، جهت سپری کردن مدت زمان حبس خود روز دوشنبه هفته جاری (یازدهم آذرماه) به بند ٣٥٠ زندان اوین منتقل گردید.
 آقای عبدالهی، در جریان حملات سازماندهی شدۀ ماموران امنیتی به نوکیشان مسیحی در بامداد کریسمس دو سال قبل، همراه با دهها تن دیگر مورد بازداشت قرار گرفته بود.
 همزمان کمیته گزارشگران حقوق بشر گزارش داد که کیاوش ستوده و جمشید جباری، از فعالان سایبری و وبنگاران منتقد، روز دوشنبه ۱۱ آذرماه ۹۲ در مقابل دانشگاه کرمان توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل شدند.
 هنوز از محل نگهداری، دلیل دستگیری و وضعیت بازداشت شدگان خبری منتشر نشده است.
 منابع خبری از ارتباط این دو فعال سایبری را همزمان با نشر مطالب انتقادی، ارتباط با کلیساهای خانگی و تبلیغ مسیحیت گزارش داده اند.
 اخیرا اخباری درباره موج جدید برخورد با فعالان فضای مجازی از سوی بخش سایبری سپاه منتشر شده بود و روز گذشته خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، از بازداشت چند تن از فعالان سایبری به اتهام تبلیغ علیه اسلام و ارتباط با بیگانگان توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر داده بود.